, Queen's University, Canada
-
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 13 No. 3 (2022): and Special Issue on Change in Medical Education - Communications brèves
Comment les entrevues virtuelles pendant la COVID-19 ont-elles été perçues par les résidents en médecine interne et les directeurs de programme? Une enquête nationale
Résumé PDF (English) -
Alberta Journal of Educational Research Vol. 69 No. 1 (2023): Spring - ARTICLES
Examining School Principals' Conceptions of Assessment and Grading Practices
Résumé pdf (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 14 No. 3 (2023) - Communications brèves
Évaluation des compétences en réanimation en séance de simulation et en milieu de travail : analyse descriptive et comparative dans trois spécialités
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne en administration et politique de l'éducation No. 201 (2022) - Articles
(In)Stability of Test Scores
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 5 (2021) - Recherche originale
Déstabilisés et agités : état émotionnel, charge cognitive et performance des résidents juniors lors d’une réanimation simulée
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 13 No. 5 (2022) - Terrain glissant
Vers une approche de co-conception: cinq strategies pour la mise en place collaborative de contenu en matière de activité physique dans le programme d’études médicales prédoctorales
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 13 No. 5 (2022) - Terrain glissant
Cinq façons de contrer le discours capacitiste en éducation médicale dans le contexte de la promotion de comportements sains en l’activité physique
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 14 No. 4 (2023) - Terrain glissant
Cinq stratégies pratiques pour réussir l’apprentissage coopératif virtuel en grand groupe dans programmes de médecine
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne en administration et politique de l'éducation No. 202 (2023) - Articles
School Districts’ Assessment of the French Language Proficiency of Prospective FSL Teachers
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 14 No. 5 (2023) - Osez l'expérience!
L’importance de la formation interprofessionnelle dans le domaine de la santé illustrée par un concours de cas interactif à la Faculté des sciences de la santé de l’Université Queen’s
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 13 No. 6 (2022) - Commentaires et Opinions
Les manières attendues et inattendues dont le passage au virtuel nous rapproche de la justice
Renseignements PDF (English) -
Journal of the History of Sexuality Vol. 32 No. 2 (2023): May - Studies
“Your Town is Rotten!”
Résumé -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 15 No. 1 (2024) - Recherche originale
Le curriculum caché dans les disciplines médicales : examen de sa portée, de ses effets et du contexte
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 15 No. 2 (2024) - Recherche originale
Faire de l'évaluation un sport d'équipe : une étude qualitative sur les séances de rétroaction en groupe dans le cadre de la résidence en médecine interne
Résumé PDF (English) -
RCJCÉ/CJNSE Vol. 14 No. 2 (2023) - Literature Review/Revue de la documentation
English
Résumé PDF (English) -
RCJCÉ/CJNSE Vol. 13 No. 2 (2022) - Book Review/Critique de livre
A Review of “Things I Wish I Knew as a Teacher: Reflections of a Retired Principal” By Robert Hamilton (2021)
Résumé PDF (English) -
Alberta Journal of Educational Research Vol. 69 No. 1 (2023): Spring - ARTICLES
Evaluating Online Environments for Elementary Teachers’ Literacy-Oriented Professional Learning
Résumé pdf (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 14 No. 5 (2023) - Terrain glissant
Perfectionnement du corps professoral fondé sur les compétences : évolutions tirées des enseignements de la formation médicale fondée sur les compétences
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale In Press - Communications brèves
Use the right words: evaluating the effect of word choice and word count on quality of narrative feedback in ophthalmology competency-based medical education assessments
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale In Press - Communications brèves
L’approche par compétences en formation médicale est-elle mise en œuvre tel que prévu? Premiers enseignements tirés de la médecine physique et réadaptation
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 14 No. 1: Numéro spécial CanMEDS 2025 - Emerging Concepts
Concepts émergents dans le référentiel de compétences CanMEDS pour les médecins
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 14 No. 1: Numéro spécial CanMEDS 2025 - Emerging Concepts
Humanisme des médecins dans CanMEDS 2025
Renseignements PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 14 No. 1: Numéro spécial CanMEDS 2025 - Emerging Concepts
Raisonnement clinique dans CanMEDS 2025
Renseignements PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 14 No. 1: Numéro spécial CanMEDS 2025 - Articles de synthèse, articles théoriques et méta-analyses
Compétences en santé mondiale en éducation médicale postdoctorale : un revue exploratoire et mise en correspondance le référentiel de compétences CanMEDS pour les médecins
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 14 No. 1: Numéro spécial CanMEDS 2025 - Commentaires et Opinions
Il est temps de prioriser l’humanisme des médecins dans CanMEDS
Renseignements PDF (English) -
Revue canadienne en administration et politique de l'éducation No. 204 (2024) - Articles
Flourishing School Leadership: Perspectives of Canada’s Outstanding Principals
Résumé PDF (English) -
RCJCÉ/CJNSE Vol. 14 No. 2 (2023) - Research Study/Recherche
Exploring the Lived Experience of Youth Who Have Been Suspended From Secondary School: A Narrative Inquiry
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale In Press - Commentaires et Opinions
Les grands modèles de langage dans l'enseignement médical : de nouveaux outils pour l'expérimentation et la découverte
Renseignements PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 13 No. 3 (2022): and Special Issue on Change in Medical Education - Recherche originale
Cela va dans les deux sens : le point de vue des résidents sur l’efficacité des relations de coaching dans l’environnement d’apprentissage clinique
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 1 (2021) - Recherche originale
Rétroaction sur la rétroaction : une voie à double sens entre les résidents et les superviseurs
Résumé PDF (English) -
RCJCÉ/CJNSE Vol. 11 No. 2 (2020) - Research Study/Recherche
Understanding Young Women’s Experiences of Barriers in High School Physics Education
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 4 (2021) - Terrain glissant
Fondements du programme et émergence des préoccupations (premier d’une série de trois articles). Ces résidents qui ne doivent pas devenir cliniciens : comment élaborer des processus justes et légitimes pour mettre fin à la formation d’un résident
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 1 (2021) - Terrain glissant
Sept conseils pour la supervision clinique à l’ère de la COVID
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 1 (2021) - Travaux en cours
L'adaptation rapide des programmes de résidence en urologie aux restrictions des activités en milieu clinique et scolaire associées à la COVID-19
Résumé PDF (English) -
RCJCÉ/CJNSE Vol. 11 No. 1 (2020): Spring / Printemps 2020 - Editorial/Éditorial
Perseverance and Higher Education in Canada
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 1 (2021) - Terrain glissant
Sept façons de faciliter le travail de l'équipe de chevet
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 4 (2021) - Recherche originale
Examen de l'exactitude des autoévaluations des résidents et des comportements d'évaluation des professeurs en anesthésiologie
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 2 (2021) - Travaux en cours
La perception des directeurs de programme et des résidents en médecine interne quant aux entrevues virtuelles pendant la COVID-19 : une enquête nationale
Résumé PDF (English) -
RCJCÉ/CJNSE Vol. 12 No. 1: Spring / Printemps 2021 - Literature Review/Revue de la documentation
Investigating Test Purpose Pluralism and Test Retrofitting in High-Stakes Language Proficiency Testing
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 6 (2021) - Recherche originale
Exploration de la nature et de l’objectif des rétroactions données lors du visionnement de vidéos dans le cadre d’un cours sur la laparoscopie en gynécologie
Résumé PDF (English) -
Canadian Journal of Program Evaluation Vol. 36 No. 3 (2022): Integration in Complex Mixed Methods Evaluation Designs / L’intégration des méthodes mixtes complexes en évaluation - Practice Note- English
Apprendre et diriger: intégrer des méthodes mixtes dans un Approche collaborative de l'évaluation pédagogique
Résumé PDF (English) -
Canadian Journal of Program Evaluation Vol. 36 No. 3 (2022): Integration in Complex Mixed Methods Evaluation Designs / L’intégration des méthodes mixtes complexes en évaluation - Articles
A Framework to Combine Mixed Methods Integration and Developmental Evaluation to Study Complex Systems
Résumé PDF (English) -
RCJCÉ/CJNSE Vol. 11 No. 2 (2020) - Editorial/Éditorial
A Network of Emerging Scholars in Education
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 13 No. 2 (2022) - Recherche originale
Rétroaction multisources à la suite d’une simulation en réanimation : une étude qualitative
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 13 No. 2 (2022) - Terrain glissant
Huit façons de maîtriser la fidélité intercodeur en utilisant des mesures qualitatives
Résumé PDF (English) -
Alberta Journal of Educational Research Vol. 69 No. 1 (2023): Spring - ARTICLES
Assessment of Self-Regulation in Ontario Secondary Schools
Résumé pdf (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 4 (2021) - Terrain glissant
Remédiation formelle et probation (deuxième d’une série de trois articles). Ces résidents qui ne doivent pas devenir cliniciens : comment élaborer des processus justes et légitimes pour mettre fin à la formation d’un résident
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 4 (2021) - Terrain glissant
Remédiation formelle et probation (deuxième d’une série de trois articles). Ces résidents qui ne doivent pas devenir cliniciens : comment élaborer des processus justes et légitimes pour mettre fin à la formation d’un résident
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de counseling et de psychothérapie Vol. 48 No. 2 (2014): Regular Issue - Articles/ Articles
Évaluation d’un processus de sélection de candidats pour un programme de maîtrise en education en counseling en utilisant l’analyse Rasch et la théorie de la généralisabilité
Résumé PDF (English) Title Page with Identifying Information (English) -
RCJCÉ/CJNSE Vol. 10 No. 1 (2019) - Literature Review/Revue de la documentation
Conceptualization and Operationalization of Accountability in Canadian Education: A Systematic Review
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne en administration et politique de l'éducation No. 191 (2019) - Articles
Understanding Pre-Service Teachers’ Legal Literacy and Experiences with Legal Issues in Practicum Placements: An Exploratory Study
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 10 No. 3 (2019) - Osez l'expérience!
Scaffolding for assessment success: using gradual release of responsibility to support resident transition to competency-based medical education
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne en administration et politique de l'éducation No. 184 (2017) - Articles
Grading Policies and Practices in Canada: A Landscape Study
Résumé PDF (English) Paper for review (English) -
Journal of Undergraduate Research in Alberta Vol. 3 No. 2 (2013) - Extended Abstracts
LASEK Refractive Surgery After Corneal Transplantation With And Without Intraoperative Mitomycin-C
Résumé PDF (English) Submission Permission (English) -
Journal of Undergraduate Research in Alberta Vol. 5 No. 1 (2015) - Biomedical Engineering and NSERC CREATE Summer Research Symposium
PROCESS VALIDATION IN CALCULATING MEDIAN PROXIMITY IN TIBIOFEMORAL CARTILAGE DEFORMATION UNDER FULL BODY LOADING
Résumé PDF (English) -
Journal of Undergraduate Research in Alberta Vol. 5 No. 1 (2015) - Biomedical Engineering and NSERC CREATE Summer Research Symposium
OPTIMIZING MUSCULOSKELETAL PROPERTIES OF SPRINTERS
Résumé PDF (English) -
Journal of Undergraduate Research in Alberta Vol. 5 No. 1 (2015) - Biomedical Engineering and NSERC CREATE Summer Research Symposium
METABOLIC EFFECTS OF DIET INDUCED OBESITY
Résumé PDF (English) -
RCJCÉ/CJNSE Vol. 5 No. 2 (2014) - Research Study/Recherche
A Case Study of a Community-Based Tutoring and Mentoring Program
Résumé PDF (English) Cover Letter (English) -
RCJCÉ/CJNSE Vol. 6 No. 1 (2015) - Position Paper/Essai
Ready, Steady Cook: The Growth of a Middle Aged Novice Researcher in the “Academic Kitchen”
Résumé PDF (English) -
Canadian Journal of Program Evaluation Vol. 29 No. 1 (2014): Spring - Canadian Journal of Program Evaluation - Articles
Supporting Knowledge Translation Through Evaluation: Evaluator as Knowledge Broker
Résumé PDF (English) Figure 1: E-Newsletter (English) -
Canadian Journal of Program Evaluation Vol. 31 No. 1 (2016): Spring / printemps 2016 - Articles
Capturing the Imagination: Arts-Informed Inquiry as a Method in Program Evaluation
Résumé PDF (English) Figure One (English) Figure Two (English) Figure Three (English) Figure Four (English) Figure Five (English) -
Canadian Journal of Program Evaluation Vol. 31 No. 3 (2017): Exploring Past and Future Directions to Promote Evaluation Use: Research from a Symposium to Honour Dr. Lyn Shulha / Apprendre des orientations passées et futures pour promouvoir l’utilisation de l’évaluation: analyse d’un symposium en l’honneur de Dr Lyn Shulha - Articles
A Case Study of the Guiding Principles for Collaborative Approaches to Evaluation in a Developmental Evaluation Context
Résumé PDF (English) Full copy (not blinded) (English) Figure 1 (English) Figure 2 (English) Figure 3 (English) Figure 4 (English) -
Canadian Journal of Program Evaluation Vol. 31 No. 3 (2017): Exploring Past and Future Directions to Promote Evaluation Use: Research from a Symposium to Honour Dr. Lyn Shulha / Apprendre des orientations passées et futures pour promouvoir l’utilisation de l’évaluation: analyse d’un symposium en l’honneur de Dr Lyn Shulha - Articles
Optimizing Use in the Field of Program Evaluation by Integrating Learning from the Knowledge Field
Résumé PDF (English) -
ARIEL: A Review of International English Literature Vol. 48 No. 3-4 (2017): July-October 2017 - Reviews
Barbara Buchenau, Virginia Richter, and Marijke Denger, eds. Post-Empire Imaginaries? Anglophone Literature, History, and the Demise of Empires.
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 7 No. 2 (2016) - Recherche originale
Attitudes of Canadian psychiatry residents if mentally ill: awareness, barriers to disclosure, and help-seeking preferences
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 7 No. 1 (2016) - Recherche originale
Competency-based simulation assessment of resuscitation skills in emergency medicine postgraduate trainees – a Canadian multi-centred study
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 8 No. 4 (2017) - Recherche originale
Canadian residents’ perceptions of cross-cultural care training in graduate medical school
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 8 No. 4 (2017) - Communications brèves
Evaluating pediatrics residents’ ethics learning needs using multisource interprofessional feedback
Résumé PDF (English) Survey instrument (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 10 No. 1 (2019) - Recherche originale
Where does resiliency fit into the residency training experience: a framework for understanding the relationship between wellness, burnout, and resiliency during residency training
Résumé PDF (English) -
RCJCÉ/CJNSE Vol. 9 No. 2 (2018) - Position Paper/Essai
Foreign Language Education in China: When Reforms Meet Tradition
Résumé PDF (English) Foreign Language Education in China: When Reforms Meet Tradition (English) -
Revue canadienne en administration et politique de l'éducation No. 186 (2018): Special Issue: CJEAP 2nd Annual Review of Books - Book Reviews
Comparative and International Education: Issues for Teachers, 2nd edition
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 8 No. 4 (2017) - Images
Finding Our Way Home
Résumé PDF (English) Finding Our Way Home (English) Finding Our Way Home (English) -
Revue canadienne en administration et politique de l'éducation No. 187 (2018) - Articles
Assessing and Reporting Non-Cognitive Skills: A Cross-Canada Survey
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 8 No. 4 (2017) - Commentaires et Opinions
Commentary: The physician as person framework: How human nature impacts empathy, depression, burnout, and the practice of medicine
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 10 No. 1 (2019) - Recherche originale
Delivering on the promise of competency based medical education – an institutional approach
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 9 No. 3 (2018) - Lettre à l’éditeur
Towards a shared mental model of progressive competence in postgraduate medical education
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne en administration et politique de l'éducation No. 187 (2018) - Articles
Medically confirmed functional impairment as proof of accommodation need in postsecondary education: Are Ontario’s campuses the bellwether of an inequitable decision-making paradigm?
Résumé PDF (English) -
Journal of Military and Strategic Studies Vol. 22 No. `1 - Annual National Student Award Competition
Accidental Humanitarians: The Mission of Dunsterforce in Eastern Anatolia, Iran, and the Caucasus, January to September 1918
Résumé pdf (English) -
Journal of Military and Strategic Studies Vol. 22 No. `1 - Annual National Student Award Competition
Balancing, Bandwagoning And Power Maximization: Nato Enlargement Through The Lens Of Offensive Realism
Résumé pdf (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 14 No. 3 (2023) - Canadiana
Créer le changement : application pratique du modèle de gestion du changement de Kotter
Renseignements PDF (English) -
Journal of Military and Strategic Studies Vol. 20 No. 4: JMSS Annual Student Award of Excellence 2021 - Annual National Student Award Competition
THIRD PRIZE: The Archaic Greek Way of War: Reassessing Martial Identities
Résumé pdf (English) -
Journal of Military and Strategic Studies Vol. 20 No. 4: JMSS Annual Student Award of Excellence 2021 - Annual National Student Award Competition
HONOURABLE MENTION: Warden & Odlum: Positional Vs. Personal Leadership Power in the Officers of the Canadian Expeditionary Force, 1914-1918
Résumé pdf (English) -
Journal of Military and Strategic Studies Vol. 21 No. 1 - Book Reviews
Timothy Heck, and B.A. Friedman (eds.), On Contested Shores: The Evolving Role of Amphibious Operations in the History of Warfare. Quantico: Marine Corps University Press, 2020.
Résumé pdf (English) -
Canadian Perspectives on Academic Integrity Vol. 4 No. 2 (2021): Volume 4, Issue 2 - Canadian Symposium on Academic Integrity
Clues to Fostering a Program Culture of Academic Integrity: Findings from a Multidimensional Model
Résumé -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 11 No. 1 (2020) - Terrain glissant
Ten ways to get a grip on resident co-production within medical education change
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 11 No. 5 (2020) - Recherche originale
Perceptions des résidents sur la formation médicale fondée sur les compétences
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 3 (2021) - Recherche originale
Comprendre la participation des superviseurs en médecine familiale communautaire au scholarship de l’éducation : perceptions, facteurs d'influence et pistes d'action prometteuses
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 11 No. 5 (2020) - Terrain glissant
Sept façons à prendre en main la mise en œuvre de la formation médicale fondée sur les compétences au niveau des programmes
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 3 (2021) - Canadiana
Réexamen de la proposition de valeur de la formation médicale axée sur les compétences
Résumé PDF (English) -
RCJCÉ/CJNSE Vol. 10 No. 1 (2019) - Editorial/Éditorial
Ten Years of CJNSE
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 11 No. 3 (2020): Making the match: Scholarship on residency selection, matching, and career development - Recherche originale
Analysis of factors affecting Canadian medical students’ success in the residency match
Résumé PDF (English) -
History of Intellectual Culture Vol. 10 No. 1 (2013): History of Intellectual Culture - Articles
Of Balance Wheels and Bodies Politic: Arthur Lower and the Liberal Vision of Canadian History
Résumé PDF (English) -
History of Intellectual Culture Vol. 11 No. 1 (2016): History of Intellectual Culture - Articles
The Intellectual Life of Elizabeth Elstob (1683–1756): Community, Patronage, and Production
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 11 No. 4 (2020) - Canadiana
Reclaiming physician identity: It’s time to integrate ‘Doctor as Person’ into the CanMEDS framework
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 11 No. 4 (2020) - Osez l'expérience!
CBME framework to promote transition to senior
Résumé PDF (English) eSupplement (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 2 (2021) - Communications brèves
Évaluateurs attitrés : description d'une intervention éducative inédite visant à faciliter l'observation directe en milieu clinique
Résumé PDF (English) -
Alberta Journal of Educational Research Vol. 57 No. 3 (2011): Fall - ARTICLES
“Just listen to us”: The Role of Teacher Empowerment in the Implementation of Responsiveness to Intervention
Résumé PDF (English) -
Alberta Journal of Educational Research Vol. 58 No. 2 (2012): Summer - RESEARCH NOTES
Children’s Gendered Drawings of Play Behaviours
Résumé PDF (English) -
Alberta Journal of Educational Research Vol. 60 No. 3 (2014): Fall - BOOK REVIEWS
Essentials of a Qualitative Doctorate (2012) by Immy Holloway & Lorraine Brown
Résumé PDF (English) -
Alberta Journal of Educational Research Vol. 62 No. 4 (2016): Winter - BOOK REVIEWS
Higher Education in the Digital Age (2013) by William G. Bowen
Résumé PDF (English) -
Alberta Journal of Educational Research Vol. 61 No. 3 (2015): Fall - ARTICLES
New Teacher Perceptions of Inclusive Practices: An Examination of Contemporary Teacher Education Programs
Résumé PDF (English) -
Canadian Journal of Program Evaluation Vol. 35 No. 1 (2020): Spring 2020 / printemps 2020 - Practice Note- English
Scope Creep and Purposeful Pivots in Developmental Evaluation
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 11 No. 1 (2020) - Articles de synthèse, articles théoriques et méta-analyses
Prevalence of intimidation, harassment, and discrimination in resident physicians: a systematic review and meta-analysis
Résumé PDF (English) -
Teaching and Learning Inquiry Vol. 6 No. 2 (2018): Teaching & Learning Inquiry - Articles
Enhancing student engagement through an institutional blended learning initiative: A case study
Résumé PDF (English) -
Teaching and Learning Inquiry Vol. 6 No. 1 (2018): Teaching & Learning Inquiry - Articles
Rubric authoring tool for supporting the development and assessment of cognitive skills in higher education
Résumé PDF (English) Five-step process for Building Assessment Scaffolds for Intellectual Cognitive Skills (English) -
Journal of Military and Strategic Studies Vol. 6 No. 4 (2004): Summer 2004 - Articles
Western Europe and the Challenge of the "Unipolar Moment": Is Multipolarity the Answer?
Résumé PDF (English) -
Alberta Journal of Educational Research Vol. 57 No. 2 (2011): Summer - ARTICLES
Test-Takers’ Background, Literacy Activities, and Views of the Ontario Secondary School Literacy Test
Résumé PDF (English) -
Alberta Journal of Educational Research Vol. 57 No. 2 (2011): Summer - ARTICLES
A Gradient in Education Due to Health? Evidence from the Study of Health Behavior in School-Aged Children
Résumé PDF (English) -
Alberta Journal of Educational Research Vol. 60 No. 2 (2014): Summer - ARTICLES
Literacy-related professional development preferences of secondary teachers
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 11 No. 4 (2020) - Articles de synthèse, articles théoriques et méta-analyses
International health experiences in postgraduate medical education: A meta-analysis of their effect on graduates’ clinical practice among underserved populations
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 15 No. 1 (2024) - Communications brèves
Tendances parmi les candidats en ophtalmologie non jumelés dans le cadre du Service canadien de jumelage des résidents
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 11 No. 5 (2020) - Canadiana
Une tournure inattendue des événements : terminer sa résidence à l’ère de la COVID-19
Renseignements PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 5 (2021) - Osez l'expérience!
Les résidents enseignent : capsules d’enseignement médical multidisciplinaire sur Instagram
Résumé PDF (English) -
Contributions to Discrete Mathematics Vol. 13 No. 1 (2018) - Articles
Density dichotomy in random words
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 11 No. 1 (2020) - Recherche originale
Developing Academic Advisors and Competence Committees members: A community approach to developing CBME faculty leaders
Résumé PDF (English) -
Canadian Journal of Program Evaluation Vol. 35 No. 3 (2021): 35.3 Special Issue 2021 - Special Issue - Teaching Evaluation
Competency-Based Evaluation Education: Four Essential Things to Know and Do
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 3 (2021) - Articles de synthèse, articles théoriques et méta-analyses
Vers une éducation médicale axée sur les compétences dans le domaine de la psychiatrie des toxicomanies: une revue systématique
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 8 No. 3 (2017) - Communications brèves
The development of national entrustable professional activities to inform the training and assessment of public health and preventative medicine residents
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 13 No. 3 (2022): and Special Issue on Change in Medical Education - Canadiana
Rx Activité physique : Développement et implantation d’objectifs d’apprentissage en matière de counseling et de prescription d’activité physique dans les cursus des facultés de médecine canadiennes
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 13 No. 5 (2022) - Osez l'expérience!
Cauchemars de R1: un cours de simulation pour les urgences durant la garde dirigé par des résidents et destiné aux résidents juniors
Résumé PDF (English) -
Revue canadienne de l'éducation médicale Vol. 12 No. 2 (2021) - Terrain glissant
Dix conseils pour réussir la conception et la mise en œuvre d'un programme d’éducation médicale axée sur les compétences
Résumé PDF (English) -
Teaching and Learning Inquiry Vol. 6 No. 2 (2018): Teaching & Learning Inquiry - Articles
The 3M National Teaching Fellowship: A high impact community of practice in higher education
Résumé PDF (English)