Open Access Open Access  Restricted Access Subscription Access

A Case Study of the Guiding Principles for Collaborative Approaches to Evaluation in a Developmental Evaluation Context

Michelle Jennifer Searle, Stefan Merchant, Agnieszka Chalas, Chi Yan Lam

Abstract


Recently, Shulha, Whitmore, Cousins, Gilbert, and al Hudib (2015) proposed a set of evidence-based principles to guide collaboration. Our research undertakes a case study approach to explore these principles in a developmental evaluation context. Data were collected at two points in an 18-month period where an evaluation group collaborated with the program team from a national organization. This article explores the contributions of selected collaborative approaches to evaluation principles as they are applied in a developmental evaluation. The article concludes with a reflection on the implications for collaboration in theory and practice of developmental contexts. Also identified are the practical insights for implementing the principles in evaluation practice.

Récemment, Shulha, Whitmore, Cousins, Gilbert et al Hudib (2015) ont proposé un ensemble de principes pour guider les pratiques collaboratives. Par une étude de cas nous explorons ces principes dans un contexte d’évaluation développementale. Des données ont été recueillies à deux moments au cours d’une période de 18 mois, lors d’une collaboration entre un groupe d’évaluateurs et l’équipe d’un programme d’une organisation nationale. L’article explore les contributions de certaines approches collaboratives au respect de ces principes dans le cadre de l’évaluation développementale. L’article propose une réflexion sur les implications théoriques et pratiques de la collaboration dans ces contextes. Nous identifions également des moyens pour implanter ces principes dans la pratique évaluative.

 


Keywords


Collaborative approaches to evaluation; developmental evaluation; empirical case study

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.3138/cjpe.328

Refbacks

  • There are currently no refbacks.