, Université Laval, Canada
-
Canadian Journal of Educational Administration and Policy No. 199 (2022): Numéro thématique: Image, performance et pressions : Les conséquences sur l’étude du leadership à l’ère de l’imputabilité - Les politiques éducatives et les directions et les directions adjointes
L’apport de la construction de sens dans l’application de la gestion axée sur les résultats par des directions d’école au Québec
Abstract PDF -
Canadian Medical Education Journal Vol. 14 No. 4 (2023) - Reviews, Theoretical Papers, and Meta-Analyses
Fostering the development of non-technical competencies in medical learners through patient engagement: a rapid review
Abstract PDF -
Canadian Medical Education Journal Vol. 14 No. 4 (2023) - Works-in-Progress
Development of a bilingual interdisciplinary scale assessing self-efficacy for participating in Medical Assistance in Dying
Abstract PDF -
Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation Vol. 14 No. 2 (2023) - Literature Review/Revue de la documentation
Conditions d’efficacité et facteurs d’influence du développement professionnel continu du personnel enseignant du primaire et du secondaire : une recension des écrits
Abstract PDF (Français (Canada)) -
Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation Vol. 12 No. 1 - Literature Review/Revue de la documentation
Français
Abstract PDF (Français (Canada)) -
Canadian Journal of Educational Administration and Policy No. 197 (2021) - Articles
School-Immigrant Family-Community Collaboration Practices: Similarities and Differences
Abstract PDF -
Canadian Medical Education Journal Vol. 13 No. 1 (2022) - Original Research
Feedback guide for direct observation of family medicine residents in Canada: a francophone tool
Abstract PDF (Français (Canada)) eSupplement1 eSupplement2 -
Canadian Journal of Counselling and Psychotherapy Vol. 46 No. 4 (2012): Special Issue - Men - Articles/ Articles
Vocational Exploration in Middle School: Motivational Characteristics of Students and Perceptions of the Learning Climate
Abstract PDF -
Canadian Journal of Counselling and Psychotherapy Vol. 49 No. 3 (2015): Regular issue - Articles/ Articles
Trajectory of Indecision in College: An Illustration of Mixed Methods Research
Abstract PDF Untitled Untitled Untitled Untitled -
Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation Vol. 1 No. 1 (2008) - Position Paper/Essai
Les Transformations de l’organisation de la recherche universitaire au Québec et au-delà : Recension et contextualisation de quelques écrits.
Abstract PDF -
Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation Vol. 1 No. 1 (2008) - Research Study/Recherche
Vers une lecture systémique du contexte, des enjeux et des contraintes du renouvellement des pratiques en éducation aux sciences au secondaire au Québec
Abstract PDF -
Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation Vol. 2 No. 1 (2009) - Research Study/Recherche
Composantes prises en compte dans l’évaluation de la compétence scripturale des élèves par des enseignants d’histoire du secondaire au Québec
Abstract PDF -
Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation Vol. 3 No. 1 (2010) - Research Study/Recherche
Vers l’émergence d'une culture entrepreneuriale en milieu scolaire: Un regard ethnographique
Abstract PDF () PDF admin, Matthias Pepin - Lettre - Soumission d\'un article.doc -
Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation Vol. 999 No. 999 (2015) - Literature Review/Revue de la documentation
Les dispositifs collaboratifs de confrontation et le rôle des interactions dans le contexte de l’analyse de pratique avec la vidéo
Abstract PDF (Français (Canada)) Cover Letter : Les dispositifs collaboratifs de confrontation et le rôle des interactions dans le contexte de l’analyse de pratique avec la vidéo. (Français (Canada)) -
Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation Vol. 6 No. 2 (2015) - Research Study/Recherche
Analyse d’activités de grammaire, de lecture et d’écriture des manuels de français du second cycle québécois : quelles interactions pour quelles compétences langagières?
Abstract PDF (Français (Canada)) -
Canadian Journal of Program Evaluation Vol. 29 No. 1 (2014): Spring - Canadian Journal of Program Evaluation - Articles- English
Assessing the Quality of Aboriginal Program Evaluations
Abstract PDF -
ARIEL: A Review of International English Literature Vol. 47 No. 4 (2016): October 2016 - Articles
Power and the Subject in J. M. Coetzee’s Waiting for the Barbarians
Abstract Power and the Subject in J. M. Coetzee’s Waiting for the Barbarians (Revised Power and the Subject in J. M. Coetzee’s Waiting for the Barbarians (cover letter to Oct 2015 revision) Power and the Subject in J.M. Coetzee's 'Waiting for the Barbarians' (Feb 2016 draft) -
Canadian Medical Education Journal Vol. 1 No. 1 (2010): Inaugural Issue - Original Research
Teaching Residents to Teach: Do Program Directors and Trainees Agree on Format and Content?
Abstract PDF -
The School of Public Policy Publications Vol. 6 (2013) - Research Papers
The Canadian Manufacturing Sector, 2002-2008: Why Is It Called Dutch Disease?
Abstract PDF -
Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation Vol. 8 No. 2 (2017) - Research Study/Recherche
Développement professionnel des enseignants : regards croisés des enseignants du collégial privé et de leur direction sur les besoins et l’offre de perfectionnement
Abstract PDF (Français (Canada)) Lettre accompagnant la soumission (Français (Canada)) -
Canadian Medical Education Journal Vol. 9 No. 4 (2018) - Brief Reports
Adjusting to duty hour reforms: residents’ perception of the safety climate in interdisciplinary night-float rotations
Abstract PDF -
Canadian Journal of Educational Administration and Policy No. 194 (2020) - Articles
How are you Managing, Ethically Speaking? A Typology Proposal of Ethical Culture
Abstract PDF -
Canadian Journal of Educational Administration and Policy No. 191 (2019) - Articles
Être ou ne pas être membre de l’ACÉAS/CASEA? : Réflexions de chercheurs francophones sur l’importance de faire partie d’un réseau scientifique anglophone
Abstract PDF -
Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation Vol. 11 No. 1 (2020) - Literature Review/Revue de la documentation
Helping Teachers Manage Students’ Externalizing Behaviors by Identifying Behavioral Cusps
Abstract PDF -
Canadian Journal of Program Evaluation Vol. 34 No. 2 (2019): Fall 2019 / automne 2019 - Theme Segment- Democracy and Evaluation
“Deliverology” and Evaluation: A Tale of Two Worlds
Abstract PDF -
Canadian Medical Education Journal Vol. 10 No. 4 (2019) - Brief Reports
Supporting early academic family medicine careers with the clinician scholar enhanced-skills program
Abstract PDF -
Canadian Journal of Counselling and Psychotherapy Vol. 55 No. 4 (2021): Regular Issue - Articles/ Articles
The Meaning of Work During the Transition From Vocational Education and Training to Employment
Abstract PDF -
Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation Vol. 6 No. 1 (2015) - Research Study/Recherche
Description de la pratique d’activités physiques des participants à une stratégie d’intervention en fonction de leur sexe.
Abstract PDF PDF (Français (Canada)) Cover letter (Français (Canada)) -
Canadian Medical Education Journal Vol. 11 No. 5 (2020) - Original Research
National survey of Canadian residents and program directors regarding parental leave during residency
Abstract PDF eSupplement -
Canadian Medical Education Journal Vol. 12 No. 6 (2021) - Brief Reports
Black students applying and admitted to medicine in the province of Quebec, Canada: what do we know so far?
Abstract PDF -
Canadian Journal of Program Evaluation Vol. 35 No. 1 (2020): Spring 2020 / printemps 2020 - Practice Note- English
Evaluation in the Provinces and Territories: A Cross-Canada Snapshot and Call to Action
Abstract PDF