Description de la pratique d’activités physiques des participants à une stratégie d’intervention en fonction de leur sexe.
Keywords:
activité physique, éducation physique, stratégie d'intervention, sexeAbstract
Cette étude décrit la pratique d’activités physiques de filles et de garçons qui ont participé à une stratégie d’intervention (SI), pour les aider à « adopter un mode de vie sain et actif ». Une analyse de la pratique d’activité physique (PAP) de quatre groupes classes (N=98) de 5e et 6e année du primaire a été effectuée pendant les huit semaines d’implantation de la SI afin d’identifier les différences de participation qui existent en fonction du sexe des élèves. Les résultats suggèrent que la SI stimule la PAP de la majorité des participants indépendamment de leur sexe (82% des filles et 91% des garçons ont été actifs pendant le projet). Les élèves les plus actifs sont ceux qui utilisent plusieurs paramètres (i.e. durée, intensité, fréquence, diversité) pour améliorer leur PAP. Toutefois, certaines tendances, déjà soulignées lors d’études réalisées par le passé, demeurent entre la PAP des filles et des garçons.
Downloads
Additional Files
Published
Issue
Section
License
- Manuscripts submitted to CJNSE/RCJCÉ must be original work that has not been published elsewhere, nor is currently being considered for publication elsewhere. The author should confirm this in the cover letter sent with the manuscript.
- Articles that are published within the CJNSE/RCJCÉ must not be published elsewhere, in whole or part, for one year after publication.
- Copyright for articles published in this journal is retained by the authors, with first publication rights granted to the journal. By virtue of their appearance in this open access journal, articles are free to use, with proper attribution, in educational and other non-commercial settings. Granting the CJNSE/RCJCÉ first publication rights must be in the cover letter sent with the manuscript.
- If the manuscript contains copyrighted materials, the author should note this in the cover letter sent with the manuscript, and indicate when letters of permission will be forwarded to the Editor.
- If the manuscript reports on research with “human subjects,” the author should include a statement in the cover letter that ethics approval has been received for the research, indicating the granting body and protocol number if applicable.
- Authors are encouraged to use language that is inclusive and culturally sensitive.