Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 8 No. 2 (2017)

Vol. 8 No. 2 (2017)

Published: 2017-11-17

Editorial/Éditorial

  • Establishing a Scholarly Identity Through Peer Review

    Joelle Nagle
    • PDF
  • La révision par les pairs pour développer les compétences des étudiants chercheurs

    Andréanne Gagné, Charlaine St-Jean
    • PDF (Français (Canada))

Research Study/Recherche

  • Évaluation de l’effet des situations d’apprentissage issues du jeu sur la motivation des élèves du préscolaire à réaliser des tâches mathématiques

    Roxane Drainville, Thomas Rajotte
    • PDF (Français (Canada))
  • Perception des étudiants et des enseignants quant à l’aspect novateur du numérique dans un cours d’introduction au collégial

    Séverine Parent
    • PDF (Français (Canada))
  • Concurrence entre les auxiliaires être et avoir des verbes de mouvement durant l’époque moderne

    Alain Lortet
    • PDF (Français (Canada))
  • Développement professionnel des enseignants : regards croisés des enseignants du collégial privé et de leur direction sur les besoins et l’offre de perfectionnement

    Michelle Deschenes
    • PDF (Français (Canada))

Position Paper/Essai

  • Searching for the “white crow”: Stories of hockey, fishing and lessons learned chasing “bigfoot” from the perspectives of an academic greenhorn

    Lyle Donald Hamm
    • PDF
  • Finding Myself in Methodology

    Maggie McDonnell
    • PDF
  • Regards sur la pédagogie du jeu au préscolaire

    Jessica Bernier, Monica Boudreau, Julie Mélançon
    • PDF (Français (Canada))

Developed By

Open Journal Systems

Language

  • Français (Canada)
  • English

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Last updated November 2 2018

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.