Six ways to get a grip on recruiting “Occasional Faculty Developers”
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.79462Résumé
Faculty development involves activities that prepare faculty members to fulfill academic roles as teachers, educators, and leaders. In addition to personnel with specialized expertise in faculty development, most medical schools rely upon the contributions of occasional faculty developers for whom faculty development is not their primary responsibility or area of training. Recruiting occasional faculty developers, many of whom are also clinicians, to support faculty development programming can be challenging. In this article, we provide suggestions for how to successfully recruit and retain occasional faculty developers to provide education to medical faculty on teaching and other academic topics.
Références
1. Canadian Residency Accreditation Consortium (CanRAC). General standards of accreditation for institutions with residency programs. 2021. Available from https://www.royalcollege.ca/content/dam/documents/accreditation/competence-by-design/non-resource-documents/canera/general-standards-accreditation-for-institutions-with-residency-programs-e.html. [Accessed on Dec 2, 2024].
2. Committee on Accreditation of Canadian Medical Schools. CACMS STANDARDS AND ELEMENTS Standards for Accreditation of medical education programs leading to the M.D. degree. 2024. Available from https://cacms-cafmc.ca/wp-content/uploads/2023/02/CACMS-Standards-and-Elements-AY-2024-2025.pdf. [Accessed Dec 2, 2024].
3. O'Sullivan PS, Irby DM. Identity formation of occasional faculty developers in medical education: a qualitative study. Acad Med. 2014;89(11):1467-73. https://doi.org/10.1097/ACM.0000000000000374
4. Kolomitro K, Hamilton J, Leslie K, et al. Viewing faculty development through an organizational lens: sharing lessons learned. Med Teach. 2021;43(8):894-9. https://doi.org/10.1080/0142159X.2021.1931078
5. O'Sullivan PS, Irby DM. What motivates occasional faculty developers to lead faculty development workshops? A qualitative study. Acad Med. 2015 Nov 1;90(11):1536-40. https://doi.org/10.1097/ACM.0000000000000767.
6. Baker L, Leslie K, Panisko D, et al. Exploring faculty developers’ experiences to inform our understanding of competence in faculty development. Acad Med. 2018 Feb 1;93(2):265–73. https://doi.org/10.1097/ACM.0000000000001821.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
© Lara Hazelton, Jana Lazor, Heather Buckley, Joanne L Hamilton 2023
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.