CJNSE/RCJCÉ

The Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation (CJNSE/RCJCÉ) is an open access, non-blind, peer-reviewed journal published by graduate students for the dissemination of works by graduate students at Canadian universities. We are bilingual in keeping with Canada’s two official languages, and we honour multiple cultures. We believe in providing a space for students’ voices through scholarly writing and networking.

Please read the many ways we support graduate students in Canada at this link.

ISSN 1916-9221

Announcements

 

Call for Papers for Spring 2017

 
Given the recent US election results normalizing white supremacy and fear of the non-white other, and the implications that these results have for citizens in the US and abroad, The Canadian Journal of New Scholars in Education is putting out a Call for Papers for its Spring 2017 publication, 'On the Importance of Intersectionality: Decolonization, Inclusion, and Diversity-Focused Pedagogies'.  
Posted: 2016-11-15 More...
 

Colloque annuel pour la promotion de la recherche étudiante du CRIFPE

 
La 6e édition du CAPREC 2016 (Colloque annuel pour la promotion de la recherche étudiante du CRIFPE) se tiendra les 3 et 4 novembre 2016 à l’Université Laval, à Québec  
Posted: 2016-04-21 More...
 

Recherche de collaborateur/trice à l'édition

 

La Revue canadienne des jeunes chercheur(e)s en éducation/Canadian Journal for New Scholars in Education (RCJCÉ-CJNSE) est une revue scientifique bilingue et dirigée par des étudiant(e)s diplômé(e)s œuvrant dans le domaine de l’Éducation. Face au nombre accru d’articles reçus et à l’intérêt grandissant porté par la communauté des jeunes chercheur à la RCJCE,  la direction du volet francophone est à la recherche d’un ou d’une bénévole désirant s’impliquer activement dans ses activités de publication. Le candidat ou la candidate idéale devra posséder une certaine expérience en recherche de même que dans la rédaction ou l’édition d’articles scientifiques. En plus de participer à quelques rencontres par année, la personne retenue se verra confiée diverses responsabilités au sein de la revue, notamment relatives à la coordination des comités d’évaluation et des auteurs de même qu’à la relecture des différents devis d’articles.

Rappelons que la RCJCE publie deux numéros l’an et qu’il s’agit donc d’un travail ponctuel.

 
Posted: 2015-09-21 More...
 
More Announcements...

Vol 7, No 2 (2016)

Table of Contents

Editorial/Éditorial

Casey Burkholder
Ugo Collard-Fortin, Andréanne Gagné

Research Study/Recherche

Barbara Gustafson
Olivier Lemieux
Cécile Mathou, Solen Poirier

Position Paper/Essai

Gene Vasilopoulos
Joëlle Gaudreau
Adriana Morales Perlaza
Alexandra Paquette
Lucie Carole Russbach

Literature Review/Revue de la documentation

Heather Syme Anderson
Kellie Baker
Andréanne Gagné
Olivia Monfette