CJNSE/RCJCÉ

The Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation (CJNSE/RCJCÉ) is an open access, non-blind, peer-reviewed journal published by graduate students for the dissemination of works by graduate students at Canadian universities. We are bilingual in keeping with Canada’s two official languages, and we honour multiple cultures. We believe in providing a space for students’ voices through scholarly writing and networking.

Please read the many ways we support graduate students in Canada at this link.

ISSN 1916-9221

Announcements

 

Call for Papers: Spring 2018

 
The myriad of kyriarchal issues—that is, multiple intertwined systems of oppression—current in our political and community discourses have existed in both Canada and the United States prior to the recent US presidential election. It appears that the sociopolitical ideologies, and the groups that support and promote them, have become publicly emboldened as a result of the actions of conservative politicians worldwide. This is clearly evident in the purposeful and violent actions of neo-Nazi protestors in Charlottesville, Virginia, but the same vitriol towards minorities has publicly and openly occurred in Canada recently as well. Proud Boys serving in the Canadian military who disrupted a Mi’kmaq ceremony in Halifax faced no repercussions, and the Worldwide Coalition Against Islam, as well as and the Soldiers of Odin (among others), have organized anti-immigrant protests throughout the country. But now is not the time to despair: now is the time to fight back, to resist.  
Posted: 2017-10-30 More...
 

Colloque annuel pour la promotion de la recherche étudiante du CRIFPE

 
La 6e édition du CAPREC 2016 (Colloque annuel pour la promotion de la recherche étudiante du CRIFPE) se tiendra les 3 et 4 novembre 2016 à l’Université Laval, à Québec  
Posted: 2016-04-21 More...
 

Recherche de collaborateur/trice à l'édition

 

La Revue canadienne des jeunes chercheur(e)s en éducation/Canadian Journal for New Scholars in Education (RCJCÉ-CJNSE) est une revue scientifique bilingue et dirigée par des étudiant(e)s diplômé(e)s œuvrant dans le domaine de l’Éducation. Face au nombre accru d’articles reçus et à l’intérêt grandissant porté par la communauté des jeunes chercheur à la RCJCE,  la direction du volet francophone est à la recherche d’un ou d’une bénévole désirant s’impliquer activement dans ses activités de publication. Le candidat ou la candidate idéale devra posséder une certaine expérience en recherche de même que dans la rédaction ou l’édition d’articles scientifiques. En plus de participer à quelques rencontres par année, la personne retenue se verra confiée diverses responsabilités au sein de la revue, notamment relatives à la coordination des comités d’évaluation et des auteurs de même qu’à la relecture des différents devis d’articles.

Rappelons que la RCJCE publie deux numéros l’an et qu’il s’agit donc d’un travail ponctuel.

 
Posted: 2015-09-21 More...
 
More Announcements...

Vol 8, No 2 (2017)

Table of Contents

Editorial/Éditorial

Joelle Nagle
PDF
La révision par les pairs pour développer les compétences des étudiants chercheurs
Andréanne Gagné, Charlaine St-Jean

Research Study/Recherche

Roxane Drainville, Thomas Rajotte
Séverine Parent
Alain Lortet
Michelle Deschenes

Position Paper/Essai

Lyle Donald Hamm
PDF
Maggie McDonnell
PDF
Jessica Bernier, Monica Boudreau, Julie Mélançon