Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 15 No. 1 (2024)
Vol. 15 No. 1 (2024)
Published:
2024-08-13
Editorial/Éditorial
Embracing Transdisciplinarity: A Cross-Section of Educational Issues and Perspectives in Canada
Nathan Rickey, Aurra Startup
7-11
PDF (Français (Canada))
L’évaluation du français langue seconde : à quoi prépare-t-on vraiment les personnes immigrantes en francisation?
Louis-David Bibeau; Naomie Fournier Dubé; Marie-Pier Forest, Gabrielle Adams, Ariane Fiset
1-6
PDF (Français (Canada))
Research Study/Recherche
“I truly think that some schools don’t want to appear as if they have these issues.”
Microaggressions of hegemonic influence in Canadian schools
Kate Cole, Tanya Surette
12-25
PDF (Français (Canada))
Women facing school superintendency job postings
A multiple case exploratory study.
Leticia Nadler Gomez
26-40
PDF (Français (Canada))
Factors Affecting Preservice Teachers’ Efficacy to Assess Students in Inclusive Classrooms
Sasha Nandlal
41-51
PDF (Français (Canada))
Valeur intrinsèque des mathématiques telle que perçue par des personnes enseignantes et sentiment d’autoefficacité à accompagner les enfants dans l’éveil aux mathématiques à l’éducation préscolaire : une étude exploratoire des liens entre ces phénomènes
Patricia Vohl, Naomie Fournier Dubé, Charlaine St-Jean
52-62
PDF (Français (Canada))
Position Paper/Essai
L’apport de la pédagogie plurilingue lors de l’acquisition d’une langue seconde
Marie-Elen Archambault
63-68
PDF (Français (Canada))
Les pratiques innovantes en évaluation : The past is not dead. It’s not even past.
Christophe Chénier
69-76
PDF (Français (Canada))
Vers une nouvelle politique ministérielle d’évaluation des apprentissages au Québec ?
Naomie Fournier Dubé, Marie-Hél`ène Hébert, André-Sébastien Aubin
77-82
PDF (Français (Canada))
Cultivating Purposeful Positive Relationships: The Need for Meaningful Connections in Education
April King
83-91
PDF (Français (Canada))
Citizenship Education: Curricular Activities
Joshua Lim
92-123
PDF (Français (Canada))
The Conceptualization of Critical Literacy and its Historical Development
Salmah Quadri
124-132
PDF (Français (Canada))
Literature Review/Revue de la documentation
What are the difficulties that K-12 students face in understanding climate change?
Nimrah Ahmed, Dr. Mijung Kim, Dr. Qingna Jin
133-145
PDF (Français (Canada))
Supporting Technology Integration in K-12 Classrooms - Putting the Puzzle of Professional Learning Guidelines Together
Christopher Godfrey
146-158
PDF (Français (Canada))
The CARE Model: Reimagining Education through an Emancipatory Framework that Disrupts Coloniality in School Systems
Antik K Dey
159-173
PDF (Français (Canada))
Démarche d’étude de la portée sur les pratiques d’évaluation à l’université dans le contexte de la formation initiale en éducation physique et à la santé
François Dupont, Naomie Fournier Dubé, Anne-Sophie Aubin, Marie-Aimée Lamarche, Sitraka Anjaraharivol
174-183
PDF (Français (Canada))
Mitigating The Impacts of Secondary Trauma in K-12 Educators
Lasha Luciw
184-200
PDF (Français (Canada))
From Macro to Micro: A Summary of Dr. Angel Lin’s Research over Time
Haiyi Yan
201-206
PDF (Français (Canada))
Book Review/Critique de livre
Book Review of Abegglen, S., Neuhaus, F., & Wilson, K. (Eds.) (2022). Voices from the digital classroom: 25 interviews about teaching and learning in the face of a global pandemic. University of Calgary Press.
Aide Chen, Qianhui Ma
207-214
PDF
Critique du livre : Pelgrims, Assude et Perez (dir.). (2021). Transitions et transformations sur les chemins de l’éducation inclusive
Marilyn Dupuis Brouillette
215-221
PDF (Français (Canada))
A Book Review of Killick, & Foster, M. (2021). Learner Relationships in Global Higher Education: a critical pedagogy for a multicultural world.
Vivian Leung
222-225
PDF (Français (Canada))
Recension de l’ouvrage de Dubar, C. (2022). La socialisation : Construction des identités sociales et professionnelles (5e éd.)
Rébecca Sénéchal
226-229
PDF (Français (Canada))
Review of Antietam in the Lower Forty: An American Play on Shell Shock
Cam Telch
231-235
PDF
Developed By
Open Journal Systems
Language
Français (Canada)
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians