A review of methods to assess the economic impact of distributed medical education (DME) in Canada
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.43343Mots-clés :
Distributed Medical Education, Literature Review, Economic Impact, Economic Assessment Methods, CanadaRésumé
Background: Canadian distributed medical education (DME) increased substantially in the last decade, resulting in positive economic impacts to local communities. A reliable and simple method to estimate economic contributions is essential to provide managers with information on the extent of these impacts. This review paper fills a gap in the literature by answering the question: What are the most applicable quantitative methods to assess the economic impact of Canadian DME programs?
Methods: The literature is reviewed to identify economic assessment methods. These are evaluated and compared based on the benefits, challenges, data needs, outputs and potential for use in the DME context.
Results: We identified five economic impact methods used in similar contexts. Two of these methods have the potential for Canadian DME programs: the Canadian Input-Output (I-O) model and the Simplified American Council on Education (ACE) method.
Conclusion: Choice of a method is contingent on the ability to measure the salient economic impacts, and provide an output that facilitates sustainable decision making. This paper thus fills a gap by identifying methods applicable to DME. These methods will assist stakeholders to calculate economic impacts, resulting in both the advancement and sustainability of these programs over short- and long-term time frames.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.