Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Coordonnées
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 16 No. 1 (2025)
Vol. 16 No. 1 (2025)
Publié-e:
2025-06-24
Editorial/Éditorial
Entre adaptation et ambition : le parcours des personnes étudiantes internationales aux études supérieures au Québec
Robert Kindjihossou, Gabrielle Adams, Ariane Fiset, Marie-Pier Forest, Naomie Fournier Dubé
1-7
1 - Kindjihossou, Adams, Fiset, Forest et Fournier Dubé (2025)
Disrupting Silos, Reimagining Inclusion and Belonging: New Scholar Perspectives on Education’s Emergent Questions
Aurra Startup; Chuan Liu
8-11
Startup et Lui (2025)
Research Study/Recherche
The Construction of the Political Subject in the Educational Discourse: From the Theoretical Definition to the Cuban Case
Jeisil Aguilar Santos
12-20
AGUILARSANTOS_SPRING2025 (English)
Éducation plein air en milieu scolaire : une étude exploratoire sur les modèles d’enseignement et les formules pédagogiques privilégiés par certaines personnes enseignantes
Camille Godue-Couture, Stéphane Allaire, Christian Mercure
21-34
Godue-Couture et al. (2025)
Challenges of Deaf and Hard-of-Hearing Students in English Learning in Higher Education
Yintong Lu
35-44
LU_SPRING2025_ (English)
Walking with Mother Nature: Mental Health Benefits of Regular Nature Walks for Women and Implications for Female Post-Secondary Students
Sarah McAllister
45-55
MCALLISTER_SPRING2025 (English)
Retombées de la mise en place d’un groupe de codéveloppement professionnel accompagné pour des personnes enseignantes du collégial
Sophie Nadeau-Tremblay, Cody Nadia, Sandra Coulombe, Anne Kafka
56-64
Nadeau-Tremblay et al. (2025)
Combatting Islamophobia: A Reflection of an Anti-Racism Educator
Abdullah Najjar
65-74
NAJJAR_SPRING2025 (English)
The Influence of Class Climate on Student Mental Health
Bobbi Wiechers
105-115
WIECHERS_SPRING2025 (English)
Tackling the Wicked Problem of an Evolving Curriculum: A Case Study on Social Studies and Treaty Education in Nova Scotia
Alexandra Pulchny
75-85
PULCHNY_SPRING2025 (English)
Examining Vietnamese EFL Teachers’ perceived Impact of the ‘Global Success’ Textbooks on Their Teaching Practices and Learners’ Language Proficiency in Public Secondary Schools: A Cross-Case Study
Vy Vu
86-104
VU_SPRING2025 (English)
Position Paper/Essai
Towards a Market-Based Vision: Canadian Universities in the Era of Neoliberalism
Jamie Del Paggio
116-124
DELPAGGIO_SPRING2025 (English)
Literature Review/Revue de la documentation
La planification de textes : des pistes de réflexion pour le jeune scripteur et la jeune scriptrice
Yü-Li R. Groleau, Julie Myre-Bisaillon, Érika Simard-Dupuis
125-133
Groleau et al. (2025)
Enseignement-apprentissage de la grammaire en FL2 en contexte plurilingue et pluriethnique
-
Catherine Mathis
134-141
Mathis (2025)
Connections Between Language and Mathematics in the Elementary Classroom
Roxanne Olsen
142-149
OLSEN_SPRING2025 (English)
The Intersection of French Immersion Teachers’ Identities and Teaching French Immersion
François-Daniel Portelance
150-160
PORTLANCE_SPRING2025 (English)
La qualité des interactions adulte-enfants : revue narrative des recherches à l’éducation préscolaire 4 ans au Québec
Maude Roy-Vallières, Annie Charron, Julie Lachapelle, Hélène Beaudry, Marie-Michèle Tremblay
161-173
Roy-Vallieres et al. (2025)
At Promise, Not At Risk: A Literature Review of Special Olympics Impact on Early Childhood Health
Sierra Sumner, Justin Heenan
174-183
SUMNER&HEENAN_SPRING2025 (English)
Awareness-Raising Tools Regarding Violence Against Students in Schools: A Literature Review
Catherine Tardif, Geneviève Carpentier, Normand Roy
185-196
TARDIFETAL_SPRING2025 (English)
Book Review/Critique de livre
Book Review of Kaandossiwin: How We Come to Know
Steffie Dmello
197-198
DMELLO_SPRING2025_ (English)
Critique de l'ouvrage Making the transition to classroom success: Culturally responsive teaching for struggling language learners de DeCapua et Marshall (2013)
Shanie Gaudet
199-202
Gaudet (2025)
Développé par
Open Journal Systems
Langue
Français (Canada)
English
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires