Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Coordonnées
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 15 No. 1 (2024)
Vol. 15 No. 1 (2024)
Publié-e:
2024-08-13
Editorial/Éditorial
Embracing Transdisciplinarity: A Cross-Section of Educational Issues and Perspectives in Canada
Nathan Rickey, Aurra Startup
7-11
PDF
L’évaluation du français langue seconde : à quoi prépare-t-on vraiment les personnes immigrantes en francisation?
Louis-David Bibeau; Naomie Fournier Dubé; Marie-Pier Forest, Gabrielle Adams, Ariane Fiset
1-6
PDF
Research Study/Recherche
“I truly think that some schools don’t want to appear as if they have these issues.”
Microaggressions of hegemonic influence in Canadian schools
Kate Cole, Tanya Surette
12-25
PDF
Les femmes face aux offres d’emploi de direction générale : une étude de cas multiples de type exploratoire
A multiple case exploratory study.
Leticia Nadler Gomez
26-40
PDF
Factors Affecting Preservice Teachers’ Efficacy to Assess Students in Inclusive Classrooms
Sasha Nandlal
41-51
PDF
Valeur intrinsèque des mathématiques telle que perçue par des personnes enseignantes et sentiment d’autoefficacité à accompagner les enfants dans l’éveil aux mathématiques à l’éducation préscolaire : une étude exploratoire des liens entre ces phénomènes
Patricia Vohl, Naomie Fournier Dubé, Charlaine St-Jean
52-62
PDF
Position Paper/Essai
L’apport de la pédagogie plurilingue lors de l’acquisition d’une langue seconde
Marie-Elen Archambault
63-68
PDF
Les pratiques innovantes en évaluation : The past is not dead. It’s not even past.
Christophe Chénier
69-76
PDF
Vers une nouvelle politique ministérielle d’évaluation des apprentissages au Québec ?
Naomie Fournier Dubé, Marie-Hél`ène Hébert, André-Sébastien Aubin
77-82
PDF
Cultivating Purposeful Positive Relationships: The Need for Meaningful Connections in Education
April King
83-91
PDF
Citizenship Education: Curricular Activities
Joshua Lim
92-123
PDF
The Conceptualization of Critical Literacy and its Historical Development
Salmah Quadri
124-132
PDF
Literature Review/Revue de la documentation
What are the difficulties that K-12 students face in understanding climate change?
Nimrah Ahmed, Mijung Kim, Qingna Jin
133-145
PDF
Supporting Technology Integration in K-12 Classrooms - Putting the Puzzle of Professional Learning Guidelines Together
Christopher Godfrey
146-158
PDF
The CARE Model: Reimagining Education through an Emancipatory Framework that Disrupts Coloniality in School Systems
Antik K Dey
159-173
PDF
Démarche d’étude de la portée sur les pratiques d’évaluation à l’université dans le contexte de la formation initiale en éducation physique et à la santé
François Dupont, Naomie Fournier Dubé, Anne-Sophie Aubin, Marie-Aimée Lamarche, Sitraka Anjaraharivol
174-183
PDF
Mitigating The Impacts of Secondary Trauma in K-12 Educators
Lasha Luciw
184-200
PDF
From Macro to Micro: A Summary of Dr. Angel Lin’s Research over Time
Haiyi Yan
201-206
PDF
Book Review/Critique de livre
Book Review of Abegglen, S., Neuhaus, F., & Wilson, K. (Eds.) (2022). Voices from the digital classroom: 25 interviews about teaching and learning in the face of a global pandemic. University of Calgary Press.
Aide Chen, Qianhui Ma
207-214
PDF (English)
Critique du livre : Pelgrims, Assude et Perez (dir.). (2021). Transitions et transformations sur les chemins de l’éducation inclusive
Marilyn Dupuis Brouillette
215-221
PDF
A Book Review of Killick, & Foster, M. (2021). Learner Relationships in Global Higher Education: a critical pedagogy for a multicultural world.
Vivian Leung
222-225
PDF
Recension de l’ouvrage de Dubar, C. (2022). La socialisation : Construction des identités sociales et professionnelles (5e éd.)
Rébecca Sénéchal
226-229
PDF
Review of Antietam in the Lower Forty: An American Play on Shell Shock
Cam Telch
231-235
PDF (English)
Développé par
Open Journal Systems
Langue
Français (Canada)
English
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires