Accountability Testing in Canada: Aligning Provincial Policy Objectives with Teacher Practices
Mots-clés :
Educational accountability, professional accountability, large-scale assessment, reactivity, data-driven, Canadian provincial assessmentRésumé
One of the major functions of large-scale assessment is educational accountability. The expectation for the improvement of instruction based on test results is called “professional accountability” and it is built into provincial assessment policies across Canada. This study asked teachers to self-report on instructional changes they have made in response to large-scale assessment data. How teachers respond to external evaluation is “reactivity” which can gauge both the amount and type of instructional effects. Quantitative analyses were done to examine the prevalence of reactivity, and qualitative interview data were used to support the findings and to elaborate on relevant details. The results were that teachers generally do show reactivity to large-scale assessment data, yet this change tends to be more “teaching to the test.” There is no consensus in the teaching community regarding assessment or accountability policies. These policies do not focus on teacher implementation practices needed to meet stated goals.
Téléchargements
Fichiers supplémentaires
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment