Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • Numéro courant
  • Archives
    • En cours de publication
    • Archives
    • Blogue de la RCÉM
  • Annonces
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Politiques des rubriques
    • Matrice de la revue
    • Comité éditorial
    • Déclaration de confidentialité
  • Soumissions
    • Directives pour la soumission de contributions
    • Matrice de la revue
  • Réviseurs
    • Directives à l’intention des évaluateurs
  • Coordonnées
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 2 (2010)

Vol. 1 No. 2 (2010)

DOI: https://doi.org/10.36834/cmej.v1i2
Publié-e: 2010-07-07

Éditorial

  • Medical Education Breakthroughs: What Constitutes Milestones in Curriculum, Teaching and Assessment?

    Tyrone Donnon, PhD
    e56-e59
    • PDF (English)

Recherche originale

  • Political Action Day: A Student-Led Initiative to Increase Health Advocacy Training Among Medical Students

    Harbir Gill, Peter Gill, William Eardley, Thomas Marrie
    e60-e69
    • PDF (English)
  • Effectiveness of a Clinically Relevant Educational Program for Improving Medical Communication and Clinical Skills of International Medical Graduates

    David Watt, Claudio Violato, Deidre Lake, Lubna Baig
    e70-e80
    • PDF (English)
  • Cultural Differences between American and Israeli Medical Students Regarding Their Perceptions of the Medical Profession and Satisfaction with Studies

    Eyal Lotan, Louis Shenkman, Netta Notzer
    e81-e88
    • PDF (English)
  • The Reliability and Validity of a Paediatric Script Concordance Test with Medical Students, Paediatric Residents and Experienced Paediatricians

    Jean-Francois Lemay, Tyrone Donnon, Bernard Charlin
    e89-e95
    • PDF (English)
  • Perfectionism, Depression, Anxiety, and Academic Performance in Premedical Students

    Melina Sevlever, Kenneth G. Rice
    e96-e104
    • PDF (English)

Careers

  • Academic Position in Medical Education Research

    Tyrone Donnon, PhD
    • PDF (English)

Events

  • IGME MSc and PhD in Medical Education

    Claudio Violato
    • PDF (English)

Advertisements

Quick Access Forms

Author Attestation Forms
AI Attestation Forms

 

Langue

  • English
  • Français (Canada)

Annonces

twitter

Tweets by CmejEditor

Renseignements

  • Pour les lecteurs-trices
  • Pour les auteurs-es
  • Pour les bibliothécaires

Canadian Medical Education Journal partners:

  

À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.