Implementation and evaluation of a novel orientation manual for the emergency medicine clerkship and elective rotation
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.79508Résumé
Implication Statement
The Kelowna General Hospital (KGH) Emergency Medicine (EM) Orientation Manual (OM) is a 28-page, mobile-friendly resource designed for medical students to use on- and off-shift. It contains all the academic, clinical, and logistical information needed for the KGH EM rotation, minimizing extrinsic cognitive load while equipping junior learners with tools to enhance learning and performance. The OM is adaptable to other sites by modifying the site-specific information while preserving the EM educational content. If it is replicated, we anticipate similar benefits in subjective medical student preparedness, performance, and experience while generally decreasing their preparation time for the EM rotation.
Références
1. Natesan S, Bailitz J, King A, et al. Clinical teaching: an evidence-based guide to best practices from the council of emergency medicine residency directors. West J Emerg Med. 2020;21(4):985-998. https://doi.org/10.5811/westjem.2020.4.46060
2. Surmon L, Bialocerkowski A, Hu W. Perceptions of preparedness for the first medical clerkship: a systematic review and synthesis. BMC Med Educ. 2016;16(89). https://doi.org/10.1186/s12909-016-0615-3
3. Endres K, Anjum O, Syed S. Creation and implementation of the Ottawa Handbook of Emergency Medicine. Can Med Educ J. 2021;12(3):171–3. https://doi.org/10.36834/cmej.71393
4. Paull M, Whitsed C, Girardi A. Applying the Kirkpatrick model: Evaluating an “interaction for learning framework” curriculum intervention. Issues Educ Res. 2016;26(3):490–507. https://search.informit.org/doi/abs/10.3316/ielapa.509274814654719
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
© Sydney Terry, Damian Feldman-Kiss, Gord McInnes 2023
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.