Suicide prevention skills training in pre-clerkship medical students: a pilot study
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.78790Résumé
When equipped with the skills to recognize and intervene effectively, peers are well positioned to be early responders to near-peers in mental distress. This pilot study provides a framework for providing suicide prevention skills training to pre-clerkship medical students with the aim to improve early peer-to-peer detection and initial aid for mental health crises. This training is effective in improving students’ self-reported comfort to provide early intervention to peers with declining mental health. Participants felt strongly that this training merits integration into core medical education and did not identify the added courseload as a major burden. Other programs should consider adopting such an initiative.
Statistiques
Références
Schernhammer ES, Colditz GA. (Suicide rates among physicians: a quantitative and gender assessment (meta-analysis). Amer J Psych. 2004;161(12), 2295-2302. https://doi.org/10.1176/appi.ajp.161.12.2295
Garelick AI. Doctors' health: stigma and the professional discomfort in seeking help. The Psychiatrist. 2012;36(3), 81-84. https://doi.org/10.1192/pb.bp.111.037903
Rotenstein LS, Ramos MA, Torre M, et al. Prevalence of depression, depressive symptoms, and suicidal ideation among medical students: a systematic review and meta-analysis. JAMA. 2016;316(21), 2214-2236. https://doi.org/10.1001/jama.2016.17324
Hou X, Wang J, Guo J, et al. Methods and efficacy of social support interventions in preventing suicide: a systematic review and meta-analysis. BMJ Ment Health. 2022;25(1), 29. https://doi.org/10.1136/ebmental-2021-300318
Mongrain K, Simmons A, Shore I, Prinja X, Reaume M. Side-by-side: a one-on-one peer support program for medical students. Acad Med. 2022;97(8), 1170-1174. https://doi.org/10.1097/ACM.0000000000004704
Maslowski AK, LaCaille RA, LaCaille LJ, Reich CM, Klingner J. Effectiveness of mental health first aid: a meta-analysis. Mental Health Rev J, 2019;24(4), 245-261. https://doi.org/10.1108/mhrj-05-2019-0016
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Michael Zeeman, Jessica Chow, Cheryl Goldstein, Melanie Lewis 2023
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.