ChatGPT : combler l’écart en matière de mentorat pour les diplômés internationaux en médecine dans les spécialités à faible taux d'inscription

Auteurs-es

  • Frank Sanya-Isijola University of Toronto
  • Fok-Han Leung University of Toronto

DOI :

https://doi.org/10.36834/cmej.78643

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Références

Rashid M, Nguyen J, Foulds JL, Djordjevic G, Forgie SE. International Medical Graduates' perceptions about residency training experience: a qualitative study. Int J Med Educ. 2023; 14 : (4-10). https://doi.org/10.5116/ijme.63c3.e6b3. DOI: https://doi.org/10.5116/ijme.63c3.e6b3

Canadian Resident Matching Service. CaRMS Forum. Ottawa: Canadian Resident Matching Service; 2023 May 4 Available from: https://www.carms.ca/events-awards/carms-forum/ [Accessed Dec 2, 2023].

OpenAI. What is ChatGPT? [Internet]. OpenAI Help Center; 2023 May 4. Available from: https://help.openai.com/en/articles/6783457-what-is-chatgpt (Both ChatGPT versions 3.5 and 4 were used, answers could slightly vary depending on version). [Accessed Dec 13, 2023].

Ong DS, Zapf TC, Cevik M, et al. Current mentorship practices in the training of the next generation of clinical microbiology and infectious disease specialists: an international cross-sectional survey. Eur J Clin Microbiol Infect Dis. 2019; 38(4): 659-665. https://doi.org/10.1007/s10096-019-03509-y. DOI: https://doi.org/10.1007/s10096-019-03509-y

Dave T, Athaluri SA, Singh S. ChatGPT in medicine: an overview of its applications, advantages, limitations, future prospects, and ethical considerations. Front Artif Intell. 2023; 6: 1169595. https://doi.org/10.3389/frai.2023.1169595. DOI: https://doi.org/10.3389/frai.2023.1169595

Téléchargements

Publié-e

2024-04-02

Comment citer

1.
Sanya-Isijola F, Leung F-H. ChatGPT : combler l’écart en matière de mentorat pour les diplômés internationaux en médecine dans les spécialités à faible taux d’inscription. Can. Med. Ed. J [Internet]. 2 avr. 2024 [cité 5 déc. 2025];15(2):93-4. Disponible à: https://journalhosting.ucalgary.ca/index.php/cmej/article/view/78643

Numéro

Rubrique

Commentaires et Opinions

Articles les plus lus du,de la,des même-s auteur-e-s

1 2 > >>