ChatGPT : combler l’écart en matière de mentorat pour les diplômés internationaux en médecine dans les spécialités à faible taux d'inscription

Auteurs-es

  • Frank Sanya-Isijola University of Toronto
  • Fok-Han Leung University of Toronto

DOI :

https://doi.org/10.36834/cmej.78643

Statistiques

Chargement des statistiques…

Références

Rashid M, Nguyen J, Foulds JL, Djordjevic G, Forgie SE. International Medical Graduates' perceptions about residency training experience: a qualitative study. Int J Med Educ. 2023; 14 : (4-10). https://doi.org/10.5116/ijme.63c3.e6b3. DOI: https://doi.org/10.5116/ijme.63c3.e6b3

Canadian Resident Matching Service. CaRMS Forum. Ottawa: Canadian Resident Matching Service; 2023 May 4 Available from: https://www.carms.ca/events-awards/carms-forum/ [Accessed Dec 2, 2023].

OpenAI. What is ChatGPT? [Internet]. OpenAI Help Center; 2023 May 4. Available from: https://help.openai.com/en/articles/6783457-what-is-chatgpt (Both ChatGPT versions 3.5 and 4 were used, answers could slightly vary depending on version). [Accessed Dec 13, 2023].

Ong DS, Zapf TC, Cevik M, et al. Current mentorship practices in the training of the next generation of clinical microbiology and infectious disease specialists: an international cross-sectional survey. Eur J Clin Microbiol Infect Dis. 2019; 38(4): 659-665. https://doi.org/10.1007/s10096-019-03509-y. DOI: https://doi.org/10.1007/s10096-019-03509-y

Dave T, Athaluri SA, Singh S. ChatGPT in medicine: an overview of its applications, advantages, limitations, future prospects, and ethical considerations. Front Artif Intell. 2023; 6: 1169595. https://doi.org/10.3389/frai.2023.1169595. DOI: https://doi.org/10.3389/frai.2023.1169595

Téléchargements

Publié-e

2024-04-02

Comment citer

1.
Sanya-Isijola F, Leung F-H. ChatGPT : combler l’écart en matière de mentorat pour les diplômés internationaux en médecine dans les spécialités à faible taux d’inscription. Can. Med. Ed. J [Internet]. 2 avr. 2024 [cité 21 mai 2024];15(2):93-4. Disponible à: https://journalhosting.ucalgary.ca/index.php/cmej/article/view/78643

Numéro

Rubrique

Commentaires et Opinions

Articles les plus lus du,de la,des même-s auteur-e-s