« Ça réveille l’esprit » : Initier les professeurs et stagiaires de la Faculté d’oncologie à la pratique de l’observation et de la formation directes au cours d’un cours de maître donné à des musiciens

Auteurs-es

  • Michael Sanatani Western University
  • Kylea Potvin Western University

DOI :

https://doi.org/10.36834/cmej.69892

Résumé

Bringing faculty to a realization of the importance of direct observation is a major task during the transition to competency-based medical education. Musicians generally already endorse a strong coaching culture. We included a live cello masterclass in an oncology faculty and trainee workshop in order to demonstrate coaching and feedback. Based on participant post-event interviews, the musical masterclass was a highly effective catalyst for self-reflection in regards to teaching practices and lead to new and revised perspectives on observation and coaching in medicine.  With just a musician-trainee, music coach, and faculty moderator, this effective demonstration can be easily replicated.

Statistiques

Chargement des statistiques…

Téléchargements

Publié-e

2020-05-21

Comment citer

1.
Sanatani M, Potvin K. « Ça réveille l’esprit » : Initier les professeurs et stagiaires de la Faculté d’oncologie à la pratique de l’observation et de la formation directes au cours d’un cours de maître donné à des musiciens. Can. Med. Ed. J [Internet]. 21 mai 2020 [cité 17 juill. 2024];11(5):e78-e80. Disponible à: https://journalhosting.ucalgary.ca/index.php/cmej/article/view/69892

Numéro

Rubrique

Osez l'expérience!