Favoriser l’éducation intergénérationnelle : Un programme d’apprentissage par l’expérience pour les étudiants en médecine et les adultes plus âgés

Auteurs-es

  • Rebecca Correia McMaster University
  • Lindsay Klea McMaster University
  • Graham Campbell McMaster University
  • Andrew Costa McMaster University

DOI :

https://doi.org/10.36834/cmej.69327

Résumé

Educational initiatives providing intergenerational, experiential learning opportunities can engage students of various education levels and disciplines. All persons can benefit from initiatives with older adults because our aging population suggests more of these interactions will occur across sectors. While students pursuing an education in health or medical fields are primarily identified as benefiting from intergenerational education to gain skills and knowledge to effectively care for the elderly, these teachings are invaluable regardless of one’s age, education, or career background. The program delivery and evaluation criteria can be adapted to assess competencies essential to different education or career paths.

Statistiques

Chargement des statistiques…

Téléchargements

Publié-e

2020-02-13

Comment citer

1.
Correia R, Klea L, Campbell G, Costa A. Favoriser l’éducation intergénérationnelle : Un programme d’apprentissage par l’expérience pour les étudiants en médecine et les adultes plus âgés. Can. Med. Ed. J [Internet]. 13 févr. 2020 [cité 22 nov. 2024];11(5):e74-e77. Disponible à: https://journalhosting.ucalgary.ca/index.php/cmej/article/view/69327

Numéro

Rubrique

Osez l'expérience!

Articles les plus lus du,de la,des même-s auteur-e-s