Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Archives
En cours de publication
Archives
Blogue de la RCÉM
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Politiques des rubriques
Matrice de la revue
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Soumissions
Directives pour la soumission de contributions
Matrice de la revue
Réviseurs
Directives à l’intention des évaluateurs
Coordonnées
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 5 No. 1 (2014)
Vol. 5 No. 1 (2014)
DOI:
https://doi.org/10.36834/cmej.v5i1
Publié-e:
2014-12-18
Éditorial
Is medical education hazardous to your health?
Marcel D'Eon
e1-e4
PDF (English)
Recherche originale
Resilience, stress, and coping among Canadian medical students
Behruz Rahimi, Marilyn Baetz, Rudy Bowen, Lloyd Balbuena
e5-e12
PDF (English)
Family medicine residency training and burnout: a qualitative study
Kimberly Rutherford, Joanna Oda
e13-e23
PDF (English)
Trainees’ views of physician workforce policy in Quebec and their impact on career intentions
Julie Hallet, Nathalie Saad, Mathieu Rousseau, François Lauzier
e24-e37
PDF (English)
Student perceptions of the care of children: impacts of pre-clerkship pediatric and primary care clinical teaching
Beverley Karras, Saumya Selvaraj, Athena McConnell, Deirdre Andres, Krista Trinder, Meredith McKague
e38-e49
PDF (English)
Articles de synthèse, articles théoriques et méta-analyses
Intimidation and harassment in residency: a review of the literature and results of the 2012 Canadian Association of Interns and Residents National Survey
Safiya Karim, Maryana Duchcherer
e50-e57
PDF (English)
Communications brèves
Re-thinking clinical research training in residency
Jennifer O'Brien, Marcel D'Eon
e58-e61
PDF (English)
Doctors of osteopathic medicine (DO): a Canadian perspective
Sevan Evren, Andrew Yuzhong Bi, Shuchi Talwar, Andrew Yeh, Howard Teitelbaum
e62-e64
PDF (English)
Langue
English
Français (Canada)
Advertisements
twitter
Tweets by CmejEditor
Annonces
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires