Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Archives
En cours de publication
Archives
Blogue de la RCÉM
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Politiques des rubriques
Matrice de la revue
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Soumissions
Directives pour la soumission de contributions
Matrice de la revue
Réviseurs
Directives à l’intention des évaluateurs
Coordonnées
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 6 No. 1 (2015)
Vol. 6 No. 1 (2015)
DOI:
https://doi.org/10.36834/cmej.v6i1
Publié-e:
2015-04-22
Éditorial
Whence cometh the revolution
Marcel D'Eon
e1-e3
PDF (English)
Recherche originale
Simulation-based multiple-choice test assessment of clinical competence for large groups of medical students: a comparison of auscultation sound identification either with or without clinical context
Diem Quyen Nguyen, Jean-Victor Patenaude, Robert Gagnon, Benoit Deligne, Isabelle Bouthillier
e4-e13
PDF (English)
Family physician perceptions of working with LGBTQ patients: physician training needs
Brenda Beagan, Erin Fredericks, Mary Bryson
e14-e22
PDF (English)
Procedural skills training for Canadian medical students participating in international electives
Joseph Margolick, David Kanters, Brian Cameron
e23-e33
PDF (English)
Frontline over ivory tower: key competencies in community-based curricula
Adam Millar, Janine Malcolm, Alice Cheng, Rebecca Fine, Rene Wong
e34-e42
PDF (English)
Promoting Faculty Scholarship – An evaluation of a program for busy clinician-educators
Stacia Reader, Alice Fornari, Sherenne Simon, Janet Townsend
e43-e60
PDF (English)
Articles de synthèse, articles théoriques et méta-analyses
Ethics education for pediatric residents: a review of the literature
Raywat Deonandan, Hafsa Khan
e61-e67
PDF (English)
Communications brèves
Realism of procedural task trainers in a pediatric emergency medicine procedures course
Allan Shefrin, Afshin Khazei, Adam Cheng
e68-e73
PDF (English)
Langue
English
Français (Canada)
Advertisements
twitter
Tweets by CmejEditor
Annonces
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires