Importance intrinsèque : Changer l’image de marque du perfectionnement du corps professoral en tant que concept clé unificateur pour CanMEDS 2025
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.75261Références
Ellaway R, Bates J. Distributed medical education in Canada. Can Med Educ J. 2018 Mar 27;9(1):e1–5. https://doi.org/10.36834/cmej.43348
Frank JR. CanMEDS 2015 Physician Competency. 2015.
Mcleod PJ, Steinert Y. The evolution of faculty development in Canada since the 1980s: Coming of age or time for a change? Med Teach 2010 Jan 1;32(1):e31–5. https://doi.org/10.3109/01421590903199684
Nagji A, Leslie K, Wong E, Myhre D, Young M, Chan MK. Something’s missing from my education: Using a cross sectional survey to examine the needs and interest of Canadian medical students relating to their roles as teachers and educators. Can Med Educ J. 2017 Jun 30;8(3):e21–9. https://doi.org/10.36834/cmej.36725
Patocka C, Meyers C, Delaney JS. Residents-as-teachers: a survey of Canadian specialty programs. CJEM. 2011;13(5):319–24. https://doi.org/10.2310/8000.2011.110372
Johnston A, Malhi R, Cofie N et al. Currencies of recognition: What rewards and recognition do Canadian distributed medical education preceptors value?
MedEdPublish. 12:12. https://doi.org/10.12688/mep.17540.1
AFMC. CACMS standards and elements standards for accreditation of medical education programs leading to the MD degree. 2022 p. 25. Report No. March. Available from: https://www.afmc.ca/pdf/CACMS_Standards_and_Elements_June_2014_Effective_July12015.pdf
The Royal College of Physicians and Surgeons of Canada Canadian Residency Accreditation Consoritum (CanRAC). CanERA General Standards of Accreditation for Residency Programs. 2020. Available from: https://www.royalcollege.ca/rcsite/documents/canera/general-standards-accreditation-for-residency-programs-e [Accessed on Jul 6, 2022].
Walsh A, Antao V, Bethune C, et al. Fundamental teaching activities in family medicine: a framework for faculty development. 2015.
The Royal College of Physicians and Surgeons of Canada Clinician Educator Diploma (CE-d) Available from: https://www.royalcollege.ca/rcsite/credentials-exams/exam-eligibility/clinician-educator-diploma-e [Accessed Apr 28, 2022].
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
© Mia Lang, Lara Hazelton, Teresa M Chan, Ruth Chen, Karen Leslie 2022
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.