Perceptions of preparedness: How hospital-based orientation can enhance the transition from academic to clinical learning.
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.61649Résumé
Background: Clinical placements are essential for applied learning experiences in health professions education. Unfortunately, there is little consensus on how best to prepare learners for the transition between academic and clinical learning. We explored learners’ perceptions of hospital-based orientation and resulting preparedness for clinical placement.
Methods: Sixty-three learners participated in a total of 18 semi-structured focus groups, during their clinical placements. Data were analyzed thematically.
Results: We organized learners’ perceptions of hospital-based orientation that support their preparedness for placement into three themes: (1) adequate site orientation for learner acquisition of organization acumen and (2) clinical preceptor training to support unit/service and (3) individual components.
Conclusion: Thoughtful attention to hospital-based orientation can support learners in transitioning from academic to clinical learning. Hospital organizations should attend to all three components during orientation to better support learners’ preparedness for clinical learning.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.