Medical Assistance in Dying (MAiD): the opinions of medical trainees in Newfoundland and Labrador. A cross-sectional study.
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.52984Résumé
Background: Medical Assistance in Dying (MAiD) was legalized in Canada in 2016. As future physicians, medical trainees will face decisions regarding MAiD. Although many publications exist internationally, Canadian data is limited in the peer-reviewed literature. The purpose of this study is to determine the opinions of medical trainees in Newfoundland and Labrador regarding MAiD, and the factors that impact these views.
Methods: A survey was distributed to all medical trainees at Memorial University (N=570). The survey collected demographic information and opinions regarding MAiD. Respondents were divided into groups based on demographic characteristics, and their responses analyzed using non-parametric statistics.
Results: The survey was completed by 124 trainees. Ninety percent of respondents agreed with the legalization of MAiD in Canada and nearly 60% stated they would perform the procedure for their patients. Several factors influenced the opinions of medical trainees, including level of training and religious affiliation. Trainees also favored detachment from the MAiD process.
Interpretation: Canadian medical trainees are largely in favor of MAiD, which will likely be requested more frequently in the future. This highlights the importance of emphasizing MAiD within medical curricula, so that trainees are adequately informed and prepared to handle this new aspect of medical care upon joining independent practice.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.