Multisource feedback to assess pediatric practice: a systematic review
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.36621Mots-clés :
multisource feedback, assessment, competence, pediatric practiceRésumé
Introduction: The assessment and maintenance of competence for pediatricians has recently received increased attention. The aim of the present study was to investigate further the use of multisource feedback for assessing pediatricians in practice.
Methods: A systematic literature review was conducted using the electronic databases EMBASE, PsycINFO, MEDLINE, PUBMED, and CINAHL for English-language articles.
Results: 762 articles were identified with the initial search and 756 articles were excluded for a total of six studies that met the inclusion criteria for this systematic review. Internal consistency reliability was reported in five studies with α > 0.95 for both subscales and full scales. Generalizability was also reported in two studies with Ep2 generally > 0.78. These adequate Ep2 coefficients were achieved with different numbers of raters. Evidence for content, criterion-related (e.g., Pearson’s r) and construct validity (e.g., principal component factor analysis) was reported in all 6 studies.
Conclusion: Multisource feedback is a feasible, reliable, and valid method to assess pediatricians in practice. The results indicate that multisource feedback system can be used to assess key competencies such as communication skills, interpersonal skills, collegiality, and medical expertise. Further implementation of multisource feedback is desirable.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.