A Conceptual Model for Teaching Social Responsibility and Health Advocacy: An Ambulatory/Community Experience (ACE)
DOI :
https://doi.org/10.36834/cmej.36565Résumé
Background: At a macro level, Social Responsibility and Social Accountability are explicit priorities for medical schools in Canada and internationally, although the advancement of this vision is still developing. At a micro level, Health Advocacy is important for physicians-in-training as well as practicing physicians. The conceptual model being proposed is that Social Responsibility is connected to mastering Health Advocacy. The University of Toronto Faculty of Medicine has 16 years of experience through a mandatory 4th year clerkship course entitled the Ambulatory/Community Experience (ACE) which from inception emphasized Social Responsibility and Health Advocacy. The objective of this retrospective study was to provide a model to support the acquisition of Health Advocacy and the development of socially responsible medical students.
Methods: A conceptual model with three distinct elements: 1) ambulatory/community placements, 2) individual pedagogical approaches and 3) narrative, reflective assignments was applied.
Results: The three elements of the model, all based on the five ACE learning domains (objectives) and embedded in CanMEDS type competencies, are effective and appear to support achievement of competency in Health Advocacy.
Conclusion: A model which includes vetted ambulatory/community placements, individual pedagogical approaches, and narrative reflective assignments based on objectives with a Health Advocate perspective appears to encourage Social Responsibility in medical students.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
La soumission d’un manuscrit original à la revue constitue une indication qu’il s’agit d’un travail original, qu’il n’a jamais été publié et qu’il n’est pas envisagé pour publication dans une autre revue. S’il est accepté, il sera publié en ligne et ne pourra l’être ailleurs sous la même forme, à des fins commerciales, dans quelque langue que ce soit, sans l’accord de l’éditeur.
La publication d’une recherche scientifique a pour but la diffusion de connaissances et, sous un régime sans but lucratif, ne profite financièrement ni à l’éditeur ni à l’auteur.
Les auteurs qui publient dans la Revue canadienne d’éducation médicale acceptent de publier leurs articles sous la licence Creative Commons Paternité - Pas d’utilisation commerciale, Pas de modification 4.0 Canada. Cette licence permet à quiconque de télécharger et de partager l’article à des fins non commerciales, à condition d’en attribuer le crédit aux auteurs. Pour plus de détails sur les droits que les auteurs accordent aux utilisateurs de leur travail, veuillez consulter le résumé de la licence et la licence complète.