Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 1 (2018)
Vol. 9 No. 1 (2018)
Published:
2018-05-24
Editorial/Éditorial
Publier en anglais ou en français? Enjeu pour les jeunes chercheurs en éducation La question récurrente de la langue de publication
Andréanne Gagné, Charlaine St-Jean, Marilyn Dupuis Brouillette
PDF (Français (Canada))
Pedagogies of Resistance: Living Resistance by Writing
Danielle E. Lorenz
PDF
Research Study/Recherche
L’appropriation de français écrit par des élèves arabophones du secondaire : une comparaison en fonction du gendre
Doaa M.H Ahmed, Isabelle Montésinos-Gelet, Annie Charron
PDF (Français (Canada))
Essai de modélisation des pratiques inclusives
Marilyn Dupuis Brouillette
PDF (Français (Canada))
Localizing CLT: A Case Study of a Western-Trained Chinese EFL Teacher at a Chinese University
Yan Gao
PDF
A Pedagogy of Walking With Our Sisters
Laura Janeth McKinley
PDF
Migrations, Transformations and Getting to Home: A Theoretical and Personal Reflection
Rabia Ghalib Mir
PDF
Position Paper/Essai
Factors and Processes of Racialization in the Canadian Academe
Zuhra Abawi
PDF
School-Based Karate-Do: Supporting The Well-Being of Gay Male Youth
Jacky WL Chan
PDF
Literature Review/Revue de la documentation
Le rôle de l’État dans les enjeux de formation issus de la coexistence des groupes professionnels des éducatrices à la petite enfance et des enseignantes à l’éducation préscolaire
Annie-Claude Fournier
PDF (Français (Canada))
Anti-intellectualisme pragmatique en enseignement : éclairage à partir de la pensée de Hannah Arendt
Arianne Robichaud, Maxime Gauthier-Lacasse, Camille Raunet
PDF (Français (Canada))
Book Review/Critique de livre
Book review of Visioning a Mi’kmaw Humanities: Indigenizing the Academy.
Adrian Downey
PDF
Developed By
Open Journal Systems
Language
Français (Canada)
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians