Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Soumissions
    • Comité éditorial
    • Déclaration de confidentialité
    • Coordonnées
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 2 (2009)

Vol. 1 No. 2 (2009)

Publié-e: 2009-02-28

Editorial/Éditorial

  • Editorial

    Kelly Edmonds, Denis Lamy
    • PDF (English)

Research Study/Recherche

  • Examining Female Students' Motivation and Preferences for Course Choices in an Undergraduate ICT Program in a Californian University

    Jenipher Achieng Owuor
    • PDF (English)

Position Paper/Essai

  • Un cadre théorique pour éclairer la profession enseignante

    Sylvie Guignon
    • PDF (English)
  • Private Money for the Public Good: Higher Education Philanthropy in Canada and the United States

    Stacy G. Kelly
    • PDF (English)
  • The Everyday Literacy Practice of Avatar Creation: Creating a Bridge Between Curriculum Intent and Practice

    Connie Morrison
    • PDF (English)
  • Keeping the Peace: Social Justice Unionism in a Canadian Context

    Cindy Rottmann
    • PDF (English)

Literature Review/Revue de la documentation

  • Une (re)socialisation de l’évaluation des apprentissages

    Joëlle Morrissette
    • PDF (English)

Book Review/Critique de livre

  • Book Review: Bullying, victimization, and peer harassment: A handbook of prevention and intervention

    Wendy Ryan
    • PDF (English)

Développé par

Open Journal Systems

Langue

  • Français (Canada)
  • English

Renseignements

  • Pour les lecteurs-trices
  • Pour les auteurs-es
  • Pour les bibliothécaires

Last updated November 2 2018

À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.