Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Coordonnées
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
No. 204 (2024)
No. 204 (2024)
Publié-e:
2024-05-06
Table of Contents
PDF (English)
Articles
Educational Politics and Policy Change in Neoliberal Times: An Argumentative Discourse Analysis
Ee-Seul Yoon, Sue Winton, Amira El Masri
3-16
PDF (English)
Flourishing School Leadership: Perspectives of Canada’s Outstanding Principals
Benjamin Kutsyuruba, Nadia Arghash, Terry Kharyati, John Bosica
17-40
PDF (English)
An Examination of Educational Leadership Preparation in Ontario: Are Principals Prepared to Lead Equitably?
Nia Spooner
41-54
PDF (English)
Impact of Teachers’ Professional Development on the Reading Achievement of Canadian Allophone Students
Koudjo Afuwu Yesifa Azovide, Yamina Bouchamma , Marc Basque
55-69
PDF (English)
n/a
Katlyn Guzar, Daniella Bianchi-Laubsch
70-87
PDF (English)
Promising Practices for Leadership Development: Exploring a Collaborative Professional Learning and Coaching Program
Christy Thomas, Jennette Koehn, Jeff Turner
88-103
PDF (English)
Academic Women’s Labour During the COVID-19 Pandemic: A Review and Thematic Analysis of the Literature
Mara De Giusti Bordignon, Melody Viczko
104-126
PDF (English)
Référentiels de compétences professionnelles de directions d’établissement d’enseignement et technologies numériques : une analyse documentaire, structurale et sémantique
Michel Lacasse, Lucie Héon
127-156
PDF
Les diplômés d’immersion française et leurs motivations liées au choix de la langue dans la poursuite des études postsecondaires
Samira ElAtia, Komla Essiomle
157-174
PDF
Book Reviews
Leaping and Lurching into the 21st Century: A Review of Réal Fillion’s The elective mind: Philosophy and the undergraduate degree. (2021)
Glenn Borthistle, Darryl Hunter
175-178
PDF (English)
M’Lot, C., & Ferguson, K. A. (Eds.). (2022). Resurgence: Engaging with Indigenous narratives and cultural expressions in and beyond the classroom.
Laura Forsythe
187-189
PDF (English)
How the Daniels Case Aggravates the Métis’ Canada Problem A Review of: Kermoal, N., & Andersen, C. (Eds.) (2021). Daniels v. Canada: In and beyond the courts.
Jonathan David Anuik
179-181
PDF (English)
Sibbald, T., & Handford, V. (Eds.). (2022). The academic sabbatical: A voyage of discovery.
A Book Review
Sara McCowell
PDF (English)
Développé par
Open Journal Systems
Langue
Français (Canada)
English
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires