Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Soumissions
    • Comité éditorial
    • Déclaration de confidentialité
    • Coordonnées
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. No. 185 (2018)

No. 185 (2018)

Publié-e: 2018-05-11
  • Table of Contents

    • PDF (English)
  • Editorial

    Eliane Dulude, Paul Newton, Dawn Wallin
    • PDF (English)

Articles

  • An Investigation of the Relationship between Professional Learning Community Practices and Student Achievement in an Eastern Canadian School Board

    Noel Peter Hurley, Tim Seifert, D Bruce Sheppard
    • PDF (English)
  • Religious Belief and the Queer Classroom: Measuring the Impact of Religious Affiliation on LGBTQ-Inclusive Education Practices

    Tracey Peter, Catherine Taylor, Donn Short
    • PDF (English)
  • (Re)thinking the Adoption of Inclusive Education Policy: A Conceptual Shift

    Ayman Massouti
    • PDF (English)
  • Where Are We Now? Changing Admission Rates for Underrepresented Groups in Ontario Teacher Education

    Michael Holden, Julian Kitchen
    • PDF (English)
  • Discourses of Teacher Professionalism: “From Within” and “From Without” or Two Sides of the Same Coin?

    Pamela Osmond-Johnson
    • PDF (English)
  • School Principals’ Job Satisfaction: The Effects of Work Intensification

    Fei Wang, Katina Pollock, Cameron Hauseman
    • PDF (English)

Book Reviews

  • Northouse, P. G. (2016). Leadership: Theory and practice (7th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. Pages: 494.

    Vicki Squires
    • PDF (English)
  • Fitch, P., & Van Brunt, B. (2016). A Guide to Leadership and Management in Higher Education: Managing Across the Generations. New York, NY: Routledge. Pages: 196. ISBN: 9781138913172

    Lois Kamenitz
    • PDF (English)

Développé par

Open Journal Systems

Langue

  • Français (Canada)
  • English

Renseignements

  • Pour les lecteurs-trices
  • Pour les auteurs-es
  • Pour les bibliothécaires
À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.