Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
Journal of Educational Thought / Revue de la Pensée Educative
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Soumissions
    • Comité éditorial
    • Déclaration de confidentialité
    • Coordonnées
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 49 No. 1 (2016)

Vol. 49 No. 1 (2016)

					Afficher Vol. 49 No. 1 (2016)
DOI: https://doi.org/10.55016/ojs/jet.v49i1
Publié-e: 2018-05-17

Editorial

  • Syrian Refugees and their Education in Canada

    Ian Winchester
    1-3
    • PDF (English)

Articles

  • Utopia, Dystopia and the Struggle for Redemption: Iris Murdoch and Educative Attention

    Peter Roberts
    5-31
    • PDF (English)
  • Locating Abnormal Childhood: Neil Sutherland and Teacher Education

    Jonathan Anuik
    33-53
    • PDF (English)
  • Democracy, Education and The Public Space: When Do Students Become Citizens? A Teacher’s Reflections on a Political Protest at School

    Lloyd Kornelsen
    55-69
    • PDF (English)
  • Resilience, Hope, and Concrete Plans of Action for Schools and Caring Communities

    Nancy Maynes, Joanne Kmiec
    71-87
    • PDF (English)
  • Working Memory: The Importance of Assessment, Identification and Intervention

    Angela Fewell, David Littlefair
    89-111
    • PDF (English)

Développé par

Open Journal Systems

Abonnement

Ouvrir une session pour vérifier l'abonnement.

Langue

  • Français (Canada)
  • English
À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.