Hamm, L. (2021). Turbulence: Leaders, Educators, and Students Responding to Rapid Change
Résumé
The book is about how school leaders and educators confront complexity daily in their service. Collective leadership approaches are discussed to counter the chaos, and calls on multiple stakeholders within and outside schools are critical in preparing students for a highly diverse world. The book talks about how social darkness and isolation must be eradicated and calls for an education that provides more opportunities for peace and hope must become the core of the school vision. The author calls for Communities and schools to work together now more than ever.
Références
Dei, G. J., & Adhami, A. (2021). Coming to Know and Knowing Differently: Implications of Educational Leadership. Educational Administration Quarterly, 58(5), 780-809.
Hamm, L. (2020). Turbulence: Leaders, Educators, and Students Responding to Rapid Change. Rowman & Littlefield.
Lopez, A. E. (2020). Decolonizing educational leadership: Exploring alternative approaches to leading schools. Palgrave Macmillan.
Nagawa, R., Datzberger, S., Bhatia, A., Parkes, J., & Devries , K. (2022, September 13). Uganda closed schools for two years – the impact is profound and uneven. The Conversation. https://theconversation.com/uganda-closed-schools-for-two-years-the-impact-is-deep-and-uneven-176726.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
© Rachael Kalaba 2023
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment