Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Coordonnées
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
No. 206 (2025)
No. 206 (2025)
Publié-e:
2025-05-21
Articles
Winning Practices in Professional Learning Communities
Marc Basque, Yamina Bouchamma, Patrick Arseneault
3-17
PDF (English)
Agents of Change: A Critical Analysis of Governing Actors in Alberta’s 2030 Higher Education Reform Plan
Marwa Younes
18-33
PDF (English)
English
Maude Loi Zedda, Stéphane Thibodeau, Eric Frenette, Pascal Forget
34-53
PDF (English)
Portable Classrooms: Socioeconomic Context and Implications for Academic Achievement
Augusto Riveros, Chenyang Zhou
54-71
PDF (English)
Three Case Studies of the Language Used to Justify Recent Neoliberal and Neoconservative Curricular Reform
Adamo Di Giovanni, Lana Parker
72-93
PDF (English)
An Indigenous Self-Declaration Relational Policy Framework
Gordon Martell, Nicole Mercereau
94-111
PDF (English)
Academic Integrity in Selected Western Canadian Colleges and Polytechnics: A Policy Analysis
Lisa Vogt, Sarah Elaine Eaton, Brenda M. Stoesz, Josh Seeland
112-129
PDF (English)
Examen de l’influence de l’indice de milieu socioéconomique sur les exigences du travail et le bien-être des directions et des directions adjointes au Québec
Marie-Christine Rivest, Louise Clément, Emmanuel Poirel
130-150
PDF (English)
Diversifying the Professoriate in Canadian Academe: A Case Study of Search Processes and Outcomes in a Faculty of Science
Arig al Shaibah
151-168
PDF (English)
Expériences vécues et perceptions de personnes étudiantes internationales sur les mesures et les services offerts par les universités québécoises pendant la pandémie de COVID-19
Farrah Berube, Jessica Dubé, Jorge Frozzini, Daniel Côté
169-184
PDF (English)
“It was Trans Hell:” Exploring the Schooling Experiences of Trans and Non-binary Youth in Alberta
Emilie Maine, Teresa Hardy, Kristopher Wells
185-201
PDF (English)
Three Decades of Post-Secondary Strategy in Manitoba
Dan Smith
202-217
PDF (English)
Book Reviews
English
Ruth Nielsen
218-221
PDF (English)
Winton, S. (2022). Unequal benefits: Privatization and public education in Canada. University of Toronto Press.
Lesley Eblie Trudel
222-224
PDF (English)
Abdi, A. A. (Ed.). (2023). Social justice education in Canada: Select perspectives. Canadian Scholars.
stephanie tuters, Laura Eaton-Kent
225-229
PDF (English)
Livingston, K., O’Sullivan, C., Attard, K. (Eds.). (2024). Characteristics and conditions for innovative teachers: International perspectives. Routledge.
Bonnie Stelmach
230-233
PDF (English)
Wallin, D., Young, J., & Levin, B. (2021). Understanding Canadian schools: An introduction to educational administration (6th ed.). University of Saskatchewan Open Press.
Joy Wicks, Darryl Hunter
234-237
PDF (English)
O’Sullivan, M., & Smaller, H. (2023). Decolonizing international service learning: Pre- and post-COVID perspectives.
Patricia Briscoe
238-241
PDF (English)
Table of Contents
1-2
PDF (English)
Développé par
Open Journal Systems
Langue
Français (Canada)
English
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires