Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
Journal of Educational Thought / Revue de la Pensée Educative
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Soumissions
    • Comité éditorial
    • Déclaration de confidentialité
    • Coordonnées
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 49 No. 3 (2016)

Vol. 49 No. 3 (2016)

					Afficher Vol. 49 No. 3 (2016)
DOI: https://doi.org/10.55016/ojs/jet.v49i3
Publié-e: 2018-05-17

Editorial

  • What Can We Do at Canadian Universities to Make Our Indigenous Students Truly Welcome?

    Ian Winchester
    227-232
    • Accès restreint aux abonnés-es PDF (English)

Articles

  • The Compleat English Gentleman: Perspectives on Defoe’s Major Unfinished Work

    Donald Leinster-MacKay
    233-252
    • Accès restreint aux abonnés-es PDF (English)
  • Remembering to Breathe: The Challenges and Rewards of Teaching Mindfulness Practices to Pre-Service Teachers

    Lisa J. Lucas, Sandra Kerr
    253-264
    • Accès restreint aux abonnés-es PDF (English)
  • Canadian Higher Education Internationalization: Experiences of Chinese Students

    Xiaobin Li, Tony Dipetta, Peter deVires
    265-284
    • Accès restreint aux abonnés-es PDF (English)
  • La formation à l’enseignement de l’éthique et culture religieuse au Québec : un défi qui demeure !

    Nancy Bouchard
    285-302
    • Accès restreint aux abonnés-es PDF (English)
  • Oil Well Control Training and Safety Leadership Skills of Drilling Personnel

    Aber Abulhassn
    303-320
    • Accès restreint aux abonnés-es PDF (English)

Book Reviews

  • Inclusion of Exceptional Learners in Canadian Schools: A Practical Handbook for Teachers

    Georgina H. Davidson
    321-324
    • Accès restreint aux abonnés-es PDF (English)
  • Teaching as Scholarship: Preparing Students for Professional Practice in Co mmunity Services

    Carllie Necker
    325-327
    • Accès restreint aux abonnés-es PDF (English)

Développé par

Open Journal Systems

Abonnement

Ouvrir une session pour vérifier l'abonnement.

Langue

  • Français (Canada)
  • English
À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.