School-Immigrant Family-Community Collaboration Practices: Similarities and Differences
Mots-clés :
school, immigrant families, community, practices, collaborationRésumé
We compared school-immigrant family-community collaboration practices based on the six dimensions of Epstein’s influence model (2001). These three groups of stakeholders (N = 54) participated in this study by answering a questionnaire on their collaboration practices. Kruskall-Wallis analyses revealed a notable difference between the three groups with regard to decision-making practices and at-home learning. A positive correlation was found between the number of years of teaching experience in the school and communication, volunteering, parenting, and decision making, as well as between the child’s grade level and parenting. Results show that although the collaboration practices followed Epstein’s involvement theory, they remained weak, with no significant difference between the three groups in terms of their use. Our findings are discussed in light of recent literature and their practical implications and avenues for future research are proposed to better understand and improve the conditions favoring school-immigrant family-community collaboration.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
© Khaoula Boulaamane, Yamina Bouchamma 2021
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment