Leadership for increasingly diverse schools:Book Review
Mots-clés :
School Leadership, Educational Leadership, Diversity, Social Justice LeadershipRéférences
References
Bogotch, I.E. (2005). Social justice as an educational construct: Problems and possibilities. Paper presented at the annual meeting of the University Council of Educational Administration, Nashville, TN.
Berliner, D. (2014). Effects of inequality and poverty vs. teachers and schooling on America’s youth. Teachers College Record, 116 (1).
Capper, C.A., & Frattura, E. (2009). Meeting the needs of all students: Leading beyond inclusion (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
Cass, V.C. (1979). Homosexuality identity formation: A theoretical model. Journal of Homosexuality, 4 (3), 219-235.
Cass, V.C. (1984). Homosexual identity formation: Testing a theoretical model. Journal of Sex Research, 20(2), 143-167.
Council of Chief State School Officers. (2008). Interstate School Leaders Licensure Consortium (ISLLC) Standards for school leaders. Retrieved from http://www.ccsso.org/Resources/Publications/Educational_Leadership.html
Du Bois, W.E.B. (1903). The souls of black folk. Chicago, IL: A.C. McClurg.
Gay, G. (2000). Culturally responsive teaching: Theory, research and practice. New York, NY: Teachers College Press.
Horsford, S.D. (2014). When race enters the room: Improving leadership and learning through racial literacy. Theory Into Practice, 50(1), 123-30.
Moll, L., Amanti, C., Neff, D., & González, N. (2005). Funds of knowledge for teaching: Using a qualitative approach to connect homes and classrooms. In N. González, L. Moll & C. Amanti (Eds.) Funds of Knowledge: Theorizing Practices in Households, Communities, and Classrooms (pp. 71-88). Lawrence Erlbaum Associates.
Ladson-Billings, G. (1995). Toward a Theory of Culturally Relevant Pedagogy. American Educational Research Journal, Vol. 32 (3). 465- 491.
Lave, J., & Wegner, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. New York, NY: Cambridge University Press.
Riehl, C.J. (2000). The principal’s role in creating inclusive schools for diverse learners: A review of normative, empirical, and critical literature on the practice of educational administration. Review of Educational Research, 70(1), 55-81.
Sergiovanni, T. (1992). Moral leadership. San Francisco, CA: Jossey-Bass
Theoharis, G. (2007). Social justice educational leaders and resistance: Toward a theory of social justice leadership. Educational Administration Quarterly, 43 (2), 221-258.
Theoharis, G., & Scanlan, M. (Eds.). Leadership for increasingly diverse schools. New York, NY: Routledge Taylor & Francis
Toshalis, E. (2008). A question of “faith”. In M. Sadowski (Ed.). Adolescents at school: Perspectives on youth, identity, and education (2nd ed., pp. 189-205). Cambridge, MA: Harvard Education Publishing Group
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment