ADMINISTRATORS’ VIEWS ON TEACHER EVALUATION: EXAMINING ONTARIO’S TEACHER PERFORMANCE APPRAISAL
Résumé
This study examines the views of administrators (i.e., principals and vice- principals) in Ontario, Canada, with regard to the province’s Teacher Performance Appraisal process. A total of 178 responses were collected from a survey that examined five areas: 1) preparation and training; 2) classroom observations; 3) preparing the formal evaluation; 4) the impact on teaching practice; and 5) improving the process. Results indicate that administrators did not receive extensive training and, of the training they did receive, most did not find it very useful. Most administrators did not feel strongly that the classroom observations adequately assessed teacher practice and most did not feel that there had been substantial improvement in teacher practice in their schools as a result of the process. The most common suggestions for improvement were to have more classroom observations, some of which are unannounced; to evaluate teachers more frequently; and to have more than two rating categories.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment