CHANGE FORCES: IMPLEMENTING CHANGE IN A SECONDARY SCHOOL FOR THE COMMON GOOD
Résumé
In this article, we investigate the change forces that act on administrators, subject department chairpersons and teachers as they seek to implement a change in a Canadian secondary school. Using a case study methodology, our analysis of the data uses Sergiovanni’s (1998) six change forces: bureaucratic, personal, market, professional, cultural, and democratic forces. Our interpretation supports the importance of the principal and administrators, working together with teachers, in implementing change. The analysis points to the chairperson of subject departments having a crucial, but often overlooked, role in the implementation of change. Three key co-requisites that allow chairpersons to play this critical role are: the existence of a school-level democratic commitment to the common good that guides the work of professional learning; the location of professional learning within departments to operationalise the common good; and, the capacity of the chairperson to fulfil their role as an instructional leader in the fullest sense of the term.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment