CANADIAN TEACHERS’ ASSOCIATIONS AND THE INCLUSIVE MOVEMENT FOR STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS
Résumé
During the1980s Canadian teachers‘ associations became deeply immersed in the reform movement that called for the inclusion of students with special needs into general classrooms. Associations raised issues surrounding inclusive schooling, particularly in regard to the conditions of teaching and learning. As inclusion evolved into a dominant paradigm for schooling, the associations assumed more positive and conciliatory stances. To illustrate the manner in which Canadian teachers‘ associations confronted the inclusive schooling policy, this paper discusses common overlapping elements found in their collective dialogue surrounding three major themes –- implementation, funding and supports, and professional development. It considers initial association responses and gradual shifts in stances by many associations as they increasingly supported inclusive schooling and assimilated its concepts under the banners of teacher professionalism and social justice.Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment