DEMOCRACY IN EDUCATION THROUGH COMMUNITY-BASED POLICY DIALOGUES
Résumé
In 2008, People for Education, an Ontario-based parent-led organization, hosted eight policy dialogues with citizens about possibilities for the province‟s public schools. Policy dialogues are conversations about policy issues, ideas, processes, and outcomes where participants share their knowledge, perspectives, and experiences. In small groups dialogue participants were asked to share their ideas about the ideal school of the future. Participants‟ ideas were recorded by a facilitator. Following each dialogue participants were asked to complete a short survey about their experience. Fifteen sets of facilitators‟ notes and 46 participant surveys were analyzed in this study. The data show that participants‟ ideal school emphasizes variety, flexibility, caring relationships, individualized programs, and community connections. Importantly, policy dialogues promote participants‟ cognitive, affective, and behavioural engagement with education policy. Finally, policy dialogues enhance democracy in education by providing opportunities for critical examination of public policy by ordinary citizens who are viewed as important policy actors.Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment