PATHWAYS TO UNIVERSITY: THE “VICTORY LAP” PHENOMENON IN ONTARIO
Résumé
When Ontario eliminated its unique fifth year of secondary school for postsecondary bound students, policy makers, educators, and the general public anticipated that the province would finally adhere to the four-year model of secondary education common to the rest of English speaking North America. For a significant number of students, however, this outcome did not prove to be the case; a substantial proportion of adolescents, having met their graduation requirements, voluntarily chose to return to their former schools for an additional semester or two of secondary education, a phenomenon referred to as the “victory lap”. Utilizing a mixed-methods approach, this study was conducted among firstyear students Concurrent Education students in a small Ontario university and examined some of the factors that motivated students to opt for either the direct entry or “victory lap” pathway to university. Results suggest that the “victory lap”, while being a predominately male phenomena, may be a form of transition anxiety.Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment