Policy Window or Hazy Dream? Policy and Practice Innovations for Creating Effective Learning Environments in Rural Schools
Résumé
Rural communities that envision a bright future for themselves and their children have become innovative out of necessity—they learn, and adapt, in order to flourish and to provide opportunities for their children. As the formal centers of learning, and often as the largest employer in the community, rural schools become the heart and symbol of learning and community identity. Unfortunately, their policy and legislative environments often lead to tensions between rural priorities/lifestyles and urbanizing/essentializing agendas which impact upon the quality of schooling they wish, or are able, to provide.
This tension was the focus of a study on rural educational priorities and school division capacity, based on a provincial survey and four case studies of rural school divisions representing four educational regions in the province of Manitoba. Findings suggest that three educational priorities remain central to the creation of high quality learning environments in rural schools: Improving Student Outcomes, Quality of Teachers and Administrators, and Educational Finance. This paper elaborates on the challenges facing rural school divisions for these issues, and discusses some of the ways in which four Manitoba school divisions, the Manitoba Association of School Superintendents (MASS), the Manitoba Association of School Trustees (MAST), and Manitoba Education, Citizenship and Youth (MECY) are working to address these difficulties in what has become a policy window (Kingdon, 1995) for rural education in Manitoba.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment