Cyber-Bullying: Developing Policy to Direct Responses that are Equitable and Effective in Addressing this Special Form of Bullying
Résumé
The article reviews existing research on cyber-bullying, framed through a policy lens. It is clear that public policy issues for cyber-bullying involve tensions between the values of freedom of speech, the best interests of the child, and parental and school protective authority over the child. Given the complexity of the problem, as well as conflicting values, the development of effective policy requires a collaborative effort involving all stakeholders – policymakers, school officials, parents and youth. It is important to emphasize literature that delineates the differences between conventional bullying and cyber-bullying because the two are very different and must be treated and analyzed separately. Thus, the following sections set out the definitions and mechanisms of cyber-bullying for policymakers contemplating new and/or modified policies, review the characteristics of the problem and the psychology of Internet abuse, explain the physical and mental consequences of it, and outline the results of recent surveys on cyber-bullying. Finally, the article concludes with recommendations on implementing acceptable use policies at the School Board and individual school levels, as well as family contracts for home use.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment