In Response to David Berliner
Résumé
I first became familiar with Dr. David Berliner’s work in the early 1970s, when I was a board member of the Far West Regional Laboratory for Educational Research and Development in San Francisco. I did not know at the time that I would come to regard him as one of the greatest researchers in education.
Dr. Berliner was a senior researcher at the laboratory. I was highly impressed then with the work that he and Dr. William Tikunoff were doing on the Beginning Teacher Evaluation Study for the Educational Testing Service. This was one of the earliest studies to look at the distinctive features of successful teacher behavior, as compared to unsuccessful teacher behavior. Berliner and Tikunoff (1976) found 21 behaviors that separated the two groups of teachers. I believed then, as I believe now, that this approach, studying successful teacher behavioral processes or failure outcomes closely, would yield powerful results. This approach can be contrasted with the more typical research that begins from theory of some sort, ignoring the clear fact that some teaching is highly successful. Of course theory very is important, however so many theory first approaches have produced little of power in changing teaching. They have the disadvantage of perpetuating the idea that students are deficient in abilities. They tend to give undue weight to factors associated with poverty.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs dont les articles sont publiés dans la Revue acceptent les conditions suivantes :
-
Les auteurs conservent leurs droits d’auteur et accordent à la Revue un droit de première publication, les travaux faisant en même temps l’objet d’une licence d'attribution Creative Commons autorisant d’autres parties à diffuser les travaux, sous réserve d’une mention de l’auteur et de la publication initiale dans la RCAPE.
-
Il est permis aux auteurs de conclure des ententes contractuelles distinctes additionnelles en vue de la diffusion non exclusive de la version de travaux parus dans la Revue (p. ex. pour enregistrement dans un dépôt institutionnel ou inclusion dans un ouvrage), à la condition d’inclure une mention de la parution initiale dans la RCAPE.
-
Les auteurs sont autorisés et encouragés à faire paraître leurs travaux en ligne (p. ex. dans des dépôts institutionnels ou dans leurs sites Web) avant et pendant le processus d’évaluation, ce qui peut déboucher sur des échanges productifs et favoriser et faire que les travaux publiés soient cités plus tôt et plus fréquemment