Open Access Open Access  Restricted Access Subscription Access

The Impact of Practice on Pedagogy: Reflections of Novice Evaluation Teachers

Jill Anne Chouinard, Ayesha Boyce

Abstract


In this practice note two novice evaluation teachers share their findings from research conducted with students who were enrolled in a theory and practicum course in evaluation. The study focused on understanding how and in what ways students navigate between the world of theory and the world of practice. The find-ings from this study subsequently led to a re-envisioning of the course offerings to provide a more nuanced transition between two dichotomized conceptualizations of evaluation (theory and practice), revised syllabi, and the addition of a third course. The implications of this research (and subsequent pedagogical revisions) raise im-portant issues for evaluation teachers and practitioners, as we continue to debate the relationship between theory and practice in evaluation.

Dans cette note de pratique, deux nouveaux professeurs d’évaluation font part des résultats d’une étude effectuée auprès d’étudiants inscrits à un cours théo-rique et à un stage en évaluation. L’étude visait à comprendre comment et de quelle façon les étudiants font la transition entre la théorie et la pratique. Les résultats de cette l’étude ont par la suite mené à une refonte de cours pour faciliter la transition entre des conceptualisations dichotomisées de l’évaluation (théorie et pratique), une révision du curriculum et l’ajout d’un troisième cours. Cette recherche (les révisions pédagogiques qu’elle a entraînées) soulève des questions importantes pour les profes-seurs et les praticiens de l’évaluation, alors que se poursuit le débat sur le lien entre la théorie et la pratique en évaluation.


Keywords


evaluation teaching, novice evaluators, theory and practice

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.3138/cjpe.31130

Refbacks

  • There are currently no refbacks.