Expanding the Role of Digital Photographs in Evaluation Practice: Documenting, Sense-Making, and Imagining

  • Leanne M Kallemeyn Loyola University Chicago
Keywords: appreciative inquiry, learning-oriented evaluation, photo elicitation, photographs, photovoice, enquête appréciative, évaluation axée sur l’apprentissage, photo-interview, photographies, photovoix

Abstract

Abstract: Program stakeholders and evaluators routinely generate and share digital photographs. Three frameworks for using photographs in evaluation practice are discussed: documenting social change, facilitating sense-making, and inspiring and imagining social change. These are rooted in scholarship from arts-informed inquiry and visual sociology and anthropology. Using this framework, a review of existing literature demonstrates an extensive use of photographs for documentation and a growing use of photographs for sense-making and inspiring and imagining social change in evaluation practice. The paper concludes with a case example of how an evaluation team used digital photographs in an evaluation of a teacher professional development program.

Résumé : Les personnes impliquées dans un programme et les évaluateurs du programme génèrent et partagent régulièrement des photographies numériques. L’auteur présente trois cadres pour l’utilisation de photographies dans la pratique de l’évaluation: documenter les changements sociaux, donner du sens, inspirer et imaginer les changements sociaux. Cette analyse est tirée de recherches s’appuyant sur des démarches artistiques et provenant des domaines de la sociologie et de l’anthropologie visuelles. S’appuyant sur ce cadre, la revue de la littérature indique une utilisation intensive des photographies à des fins de documentation et une uti-lisation croissante des photographies pour donner du sens et inspirer et imaginer le changement social dans la pratique de l’évaluation. À la fin de cet article, vous trouverez  un exemple concret de la façon dont une équipe d’évaluation a utilisé des photographies numériques dans le cadre d’une évaluation d’un programme de perfectionnement professionnel des enseignants.

Author Biography

Leanne M Kallemeyn, Loyola University Chicago
Dr. Kallemeyn is an Associate Professor in Research Methodologies in the School of Education at Loyola University Chicago.
Published
2018-06-27
Section
Practice Note- English