Pratiques évaluatives et aisance des enseignantes : Témoigner du cheminement des enfants au regard de la motricité globale à l’éducation préscolaire 5 ans

Authors

  • Naomie Fournier Dubé UQAR
  • Marie-Hélène Hébert Université TÉLUQ
  • Sylvain Letscher Université du Québec à Rimouski
  • Charlaine St-Jean Université du Québec à Rimouski

Abstract

The content of this text is the result of a study on the assessment practices carried out by teachers to document the child’s progress in gross motor skills in preschool education at age 5. The results show that the teachers document a set of motor behaviours that are not very complex when the child is independent. Documentation was mainly done using a collection and recording tool such as a grid or a personal record book, and more in close environments than in natural environments outside the school. In general, teachers rated their comfort with documenting children’s gross motor skills as ’good’.

Author Biographies

Marie-Hélène Hébert, Université TÉLUQ

Département éducation, Professeure

Sylvain Letscher, Université du Québec à Rimouski

Département des sciences de l'éducation, Professeur

Charlaine St-Jean, Université du Québec à Rimouski

Département des sciences de l'éducation, Professeure

Published

2021-12-24

Issue

Section

Research Study/Recherche