Croyances mathématiques chez des futurs maitres au primaire: une activité réflexive
DOI:
https://doi.org/10.11575/jet.v45i3.52219Abstract
II est bien documenté que les croyances que l'on a des mathématiques influencent l'enseignement et l'apprentissage de cette matière. Cet article est une réflexion, suscitée par la question d'une étudiante «Mais, quelle est la bonne méthode?» sur Jes croyances mathématiques des étudiants dans un cours de didactique au primaire. Les résultats indiquent qu'il est important d'aborder ces croyances et d'eéaborer des situations pédagogiques de réflexion dans la formation des maitres au primaire.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The Journal of Educational Thought retains first publication rights for all articles. The Journal grants reproduction rights for noncommercial educational purposes with the provision that full acknowledgement of the work’s source be noted on each copy. The Journal will redirect to the appropriate authors any inquiries for further commercial publication of individual articles. All authors wishing to publish in JET will be asked to fill in and sign a Consent to Publish and Transfer of Copyright agreement.
Authors must affirm that any submission to JET has not been and will not be published or submitted elsewhere while under considration by JET.