Implementing a Democratic Pedagogy in the Classroom: Putting Dewey into Practice

Auteurs-es

  • Sheryl MacMath University of Toronto

Mots-clés :

Vignette, Democratic Pedagogy, Classroom, Dewey

Résumé

A vignette detailing a discussion amongst elementary school teachers brings the ambiguity and challenges of implementing a democratic pedagogy into focus. Using this as a springboard, democratic pedagogy is explored through Dewey’s three democratic dispositions: all human beings are morally equal, we are all capable of intelligent and well-informed opinions, and we can solve any problem if we work collaboratively. Taking these dispositions as the structural necessities for enacting a democratic pedagogy, this paper provides practical field examples of these three democratic dispositions as implemented by teachers.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Biographie de l'auteur-e

Sheryl MacMath, University of Toronto

B.Sc. Sciences politiques Cert. en APO M.A. en éducation (Technologies éducatives) Doctorant en éducation (Technologies éducatives) Dép. des sciences de l'éducation Université du Québec à Trois-Rivières Membre du LERTIE Membre du Réseau Probléma French Associate Editor – CJNSE/RCJCÉ Senior Web Editor – CJNSE/RCJCÉ Francophone Student Liaison CCGSE/CCÉDÉ

Téléchargements

Numéro

Rubrique

Position Paper/Essai