Evaluator Competencies: The South African Government Experience

  • Donna Podems
  • Ian Goldman
  • Christel Jacob

Abstract

This article describes the South African government’s process in developing evaluator competencies. It first briefly describes the more general historical context in which the need for “competent” program evaluators and evaluation skills emerged in government, and then focuses on the Department of Performance Monitoring and Evaluation in the South African Presidency, its evolution as a new government institution responsible for M&E in government, and its process to develop and institutionalize evaluator competencies.

Cet article décrit le processus du gouvernement sud-africain pour développer les compétences d’évaluateur. L’article commence par décrire brièvement le contexte historique plus général où le besoin d’évaluateurs de programme « compétents » et de compétences d’évaluation a émergé au sein du gouvernement. L’article met l’accent sur le « Department of Performance Monitoring and Evaluation » à la présidence sud-africaine, chargé du suivi et de l’évaluation du rendement au sein du gouvernement, son évolution en tant que nouvelle institution gouvernementale, et son processus d’élaboration et d’institutionnalisation des compétences d’évaluateur.

Published
2014-02-25